Phantom Doctrine. Ciekawe zapowiedzi z gamescomu – pecet w natarciu
Spis treści
Phantom Doctrine
- Data premiery: 2018 rok
- Platforma: PC, konsole
- Gatunek: strategia
Wydany w 2015 roku Hard West był strategią turową łączącą klimaty westernu oraz fantastyki, a za grą stało polskie studio CreativeForge. Na targach gamescom doczekaliśmy się zapowiedzi jego kolejnego projektu – Phantom Doctrine. To również strategia turowa, tym razem zabierająca nas w czasy zimnej wojny, ale w nieco zmienionej, alternatywnej wersji historii. Główna oś scenariusza opiera się na walce organizacji szpiegowskiej Kabała z globalnym spiskiem pewnej wpływowej grupy, która chce przejąć władzę nad światem poprzez wywoływanie lokalnych konfliktów. Stając na czele Kabały, będziemy zarządzać nią w skali makro – werbując i szkoląc nowych agentów, zdobywając lepsze technologie, oraz mikro – osobiście kierując szpiegami podczas szeregu przeróżnych misji.
Duża swoboda rozgrywki pozwoli wybrać odpowiednią do okoliczności strategię i misje będzie można przejść zarówno „po cichu”, jak i bezpośrednio atakując. Nie zabraknie też przesłuchań, prania mózgów, podrabiania dokumentów czy zmieniania tożsamości – wszystkiego, czym żyją szpiedzy. Każda misja ma być odpowiednio skomplikowana, z licznymi celami opcjonalnymi, a do tego dojdą jeszcze dwie ścieżki fabularne wybierane na początku, z trzecią dostępną po ukończeniu gry. Ciekawość budzi również zapowiedź nawiązań do wydarzeń rzeczywistych i postaci z czasów zimnej wojny.
Warto czekać, bo:
Phantom Doctrine wygląda trochę jak turowy Syndicate w klimatach retro zamiast cyberpunku.