Dear Esther – Source. Najlepsze kampanie fabularne stworzone przez fanów
Spis treści
Dear Esther – Source
- Baza: Source (silnik)
- Czy projekt ewoluował w samodzielny tytuł: tak
Dear Esther na początku miało być kawałkiem kodu stworzonym przez pracowników The Chinese Room, chcących poeksperymentować z konwencją gry w ramach projektu badawczego na Uniwersytecie w Portsmouth. Projekt ten udało się rozwinąć wykładowcy Danowi Pinchbeckowi dzięki stypendium naukowemu.
Zainteresowanie tą eksperymentalną produkcją okazało się jednak na tyle duże, że komercyjną edycją Dear Esther zajął się Robert Briscoe, były pracownik studia DICE. Koszty produkcji zwróciły się już po sześciu godzinach (!) od premiery, a gra szybko stała się najgłośniejszą niezależną pozycją początku 2012 roku. Zgarnęła przy tym całe mnóstwo nagród, udowadniając, że sukces artystyczny może iść w parze z komercyjnym. Nawet jeśli stoją za tym nie wielkie korporacje, tylko pasjonaci. A może właśnie dlatego.
Zostało jeszcze 44% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...
... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium
Abonament dla Ciebie