Darmowe gry logiczne – strona 2. Najlepsze darmowe gry bez mikropłatności
Spis treści
Darmowe gry logiczne – strona 2
Naya’s Quest
- Twórca: Terry Cavanagh
- Gatunek: izometryczna gra logiczna
Z kolei Naya’s Quest to wyśmienita produkcja, którą opracował Terry Cavanagh, czyli autor m.in. gier VVVVVV i Super Hexagon. Podczas zabawy kierujemy tytułową dziewczyną, którą musimy przeprowadzić przez serię coraz bardziej niebezpiecznych map. Urok tej pozycji tkwi w tym, że autor postawił na izometryczną perspektywę i wykorzystał ją w sposób, który podstępnie wprowadza graczy w błąd, przez co bardzo łatwo spaść ze stromych kładek.
Na szczęście dysponujemy również skanerem ujawniającym fragmenty ukrytych części map, co w połączeniu z dedukcją umożliwia przy odrobinie wysiłku odkrycie bezpiecznej trasy. Gra jest trudna, ale pomysłowa i bardzo satysfakcjonująca.
The Republia Times
- Twórca: Lucas Pope
- Gatunek: symulator redaktora gazety
Lucas Pope kojarzony jest głównie z kultowym Papers, Please, ale przed tym komercyjnym przebojem autor opracował całą serię eksperymentalnych darmowych gier. Najciekawszą z nich było The Republia Times. Produkcja opiera się na nietypowym pomyśle. Wcielamy się bowiem w redaktora naczelnego najpoczytniejszego dziennika w fikcyjnej komunistycznej republice Arstotzka. Sytuacja w kraju jest zła – niedawno stłumiono rebelię, a naród klepie biedę. Totalitarna władza potrzebuje nas, by uspokoić społeczne nastroje i zapobiec kolejnej próbie obalenia systemu.
Jako redaktor naczelny musimy odpowiednio komponować zawartość każdego wydania gazety. Cenzurujemy więc niekorzystne wieści i promujemy optymistyczne doniesienia, zwiększające zadowolenie ludu z rządu. Nie możemy jednak przesadzić, gdyż zbyt nachalna propaganda spowoduje utratę zaufania czytelników i tym samym uniemożliwi nam wpływanie na ich nastroje.
Perspective
- Twórca: DigiPen
- Gatunek: logiczna platformówka
Instytut DigiPen oczekuje od swoich studentów opracowywania własnych gier, które potem są udostępniane za darmo szerokiej publiczności. Jednym z najciekawszych owoców tej tradycji jest Perspective. Produkcja ta powstała na fundamentach platformówki, ale wymaga więcej sprytu niż zręczności. Wszystko za sprawą oddania w nasze ręce kontroli nad kamerą. Pozwala to manipulować perspektywą, która tutaj ma bezpośrednie przełożenie na to, co może zrobić nasza postać. Przykładowo, jeśli dwie platformy są zbyt daleko od siebie, wystarczy tak ustawić kamerę, aby oba progi wydawały się być znacznie bliżej niż w rzeczywistości.
Ten ciekawy pomysł posłużył do opracowania serii coraz trudniejszych i zaskakująco różnorodnych wyzwań logicznych. Do tego gra została bardzo dobrze wykonana i może pochwalić się atrakcyjną trójwymiarową oprawą graficzną.