autor: Maciej Kozłowski
Pillars of Eternity. Najciekawsze gry RPG, które pojawią się w 2014 roku - część I
Spis treści
Pillars of Eternity
Pillars of Eternity (do niedawna znane jako Project Eternity) to obok Torment: Tides of Numenera największa nadzieja graczy na powrót do gatunku klasycznych gier RPG. Tytuł nawiązujący swoją treścią i formą do hitów takich jak Baldur’s Gate, Icewind Dale czy Fallout ma sporą szansę na osiągnięcie sukcesu – podczas zbiórki na Kickstarterze udało mu się zebrać ponad 4 miliony dolarów, chociaż twórcy oczekiwali sumy czterokrotnie niższej. Warto przy tym wspomnieć, że za projektem stoi studio Obsidian Entertainment, zrzeszające legendy branży pokroju Chrisa Avellone’a, Tima Caina, Josha Sawyera czy Scotta Evertza.
Założeniem Pillars of Eternity jest powrót do korzeni – możemy więc liczyć na nieliniową rozgrywkę pełną niebanalnych zwrotów akcji, mrocznych tajemnic, trudnych wyborów moralnych oraz emocjonujących pojedynków z potworami. Grę rozpoczniemy od wykreowania własnej postaci, opisanej szeregiem statystyk i przynależnej do jednej z jedenastu klas oraz sześciu ras. Podczas długiej kampanii fabularnej przemierzymy ogromny świat fantasy, odwiedzając zarówno gigantyczne miasta, jak i malownicze lasy czy złowieszcze jaskinie i grobowce. W trakcie naszych przygód będziemy mogli stworzyć drużynę bohaterów, złożoną z maksymalnie sześciu śmiałków – ogólna ilość przyłączalnych awanturników oscylować będzie jednak wokół liczby osiem.
Świat gry, wzorowany na uniwersum Dungeons & Dragons, poznamy z perspektywy rzutu izometrycznego – możemy jednak liczyć na to, że do tego klasycznego ujęcia zostaną dodane nowoczesne efekty graficzne i ładne animacje. Herosów awansujemy na kolejne poziomy doświadczenia nie tylko rozwijając poszczególne umiejętności, ale również odkrywając nowe wątki z ich przeszłości. Rozmawiając z licznymi postaciami pobocznymi staniemy w obliczu skomplikowanych konfliktów, będziemy tez mogli wypełniać zróżnicowane zadania, których rozwiązania będą zależne od naszej rasy, klasy oraz posiadanych statystyk.
Dla fanów radosnej sieczki przygotowano piętnastopoziomowy loch The Endless Paths of Od Nua, którego tematem przewodnim mają być coraz trudniejsze potyczki z potworami. Sama walka przebiegać będzie w czasie rzeczywistym, ale z opcją aktywnej pauzy – podobnie jak w cyklu Baldur’s Gate. Osoby stroniące od rozwiązań siłowych powinny natomiast zainteresować się opcją rozbudowy własnego zamku – ten będzie można własnoręcznie wyposażyć i zadbać o jego ochronę.