Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Publicystyka 12 października 2011, 11:17

autor: Maciej Kozłowski

Miasta. Might & Magic: Heroes VI w pytaniach i w odpowiedziach

Spis treści

Miasta

Jak wygląda ekran miasta?

W egzemplarzu recenzenckim, który otrzymaliśmy, ekran miasta wygląda dokładnie tak samo, jak w wersji beta gry. Samą metropolię ilustruje jedynie niewielka grafika (przypominająca nieco pocztówkę), natomiast budowie, rekrutacji czy wymianie surowców służą osobne, bardzo przejrzyste i intuicyjne ekrany.

Miasta nadal nie powalają swym wyglądem.

Na oficjalnej facebookowej stronie gry znalazła się jednak informacja, że ekran miasta ma zostać poprawiony w jedna z nadchodzących łatek, już po premierze produktu.

Czy istnieje Graal lub Łza Ashy?

W grze spotkamy się z Łzą Ashy, jednak, aby ją zdobyć, nie będziemy musieli odwiedzać obelisków, tylko zgromadzić cztery fragmenty księżycowego dysku. Różnica polega na tym, że odłamki mogą zostać zabrane przez herosów – nie pozostają na mapie świata po tym, jak ktoś się do nich dostanie. Jako że jedynie połączenie wszystkich części odsłania umiejscowienie Łzy, poszukiwania wroga można łatwo sabotować – wystarczy wejść w posiadanie jednego fragmentu dysku.

Ile tur zajmuje pełna rozbudowa miasta?

Każde z miast dysponuje niemal trzydziestoma budynkami – zgromadzenie odpowiedniej ilości surowców na ich wzniesienie zajmuje zwykle sporo czasu. Nie ma więc co liczyć na błyskawiczną ekspansję.

Ile razy można ulepszać budynki i jednostki?

Wszystkie istoty dostępne w grze można ulepszyć tylko raz – w jeden, zdefiniowany z góry sposób. W przypadku budynków sprawa jest nieco bardziej skomplikowana – te, które służą rekrutacji wojsk, zawsze posiadają jedno rozwinięcie, rada miasta (odpowiedzialna za przychód gotówki w królestwie) – trzy, a fortyfikacje – dwa. Budynków specjalnych nie da się ulepszać w ogóle, można za to wybierać między ich typami. Przykładowo, grając Przystanią, trzeba zdecydować się na ołtarz wskrzeszania (pozwala przywrócić do życia część poległych w bitwie jednostek) lub chór wiernych, który podnosi morale armii na danym terenie.

Armia i walka

Czy jednostki da się ulepszać na kilka sposobów?

Nie, istnieje tylko jedna ścieżka rozwoju oddziałów.

Czy w grze występują jakieś nowe jednostki, których nie widzieliśmy jeszcze w żadnej z odsłon serii?

Tak, istoty z frakcji Świątynia to w głównej mierze oddziały całkowicie nowe. Pozostałe frakcje również mogą pochwalić się kilkoma nowymi nabytkami: w przypadku Przystani są to ajglaje, u nekromantów – namtaru i lamasu, natomiast w Inferno – reproduktory, niszczyciele i maniacy. Najsłabiej pod tym względem wypada Twierdza – większość jej formacji to po prostu wariacje na temat istot, które mogliśmy spotkać w piątej części sagi.

Jak wyglądają walki z bossami?

Bitwy z gigantycznymi przeciwnikami to jedna z większych nowinek w grze. Starcia z tego typu istotami są zwykle dość trudne – wróg na ogół jest odporny na większość czarów i efektów, dysponuje natomiast ogromną ilością punktów życia oraz potężnym atakiem (najczęściej obszarowym). Sama walka przypomina w znacznym stopniu analogiczne pojedynki w grach z serii Kings Bounty – jest więc odpowiednio emocjonująca i wymagająca pomyślunku.

Jeden z dostępnych w grze bossów – starcie z nim to prawdziwe przeżycie.

Czy jednostki leczące nadal decydują o losach starcia?

Tak – po raz pierwszy w historii serii uzdrowiciele nie tylko leczą oddziały, ale domyślnie je wskrzeszają. Jeżeli gracz odpowiednio rozplanuje starcie, może wychodzić z największych nawet batalii, nie ponosząc żadnych strat – bowiem kapłani będą je uzupełniać na bieżąco.

Warto w tym momencie zaznaczyć, że w stosunku do wersji beta moc jednostek leczących została nieco ograniczona – teraz mogą one rzucać czary jedynie dwa razy podczas jednej potyczki. Zmniejsza to w pewnym stopniu wartość tych istot na polu bitwy, jednak nie ulega wątpliwości, że nadal są najważniejszą częścią naszej machiny wojennej.

Pole bitwy podzielono na kwadraty czy na hexy?

Na kwadraty, tak samo jak w piątej odsłonie sagi.

Might & Magic: Heroes VI

Might & Magic: Heroes VI