Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Publicystyka 22 czerwca 2010, 15:29

autor: Remigiusz Maciaszek

Ekwipunek. Kryminaliści w APB: All Points Bulletin

Spis treści

Ekwipunek

Fashionista – awans w tym zwodzie uzyskujemy, projektując ubrania w dystrykcie socjalnym. Rozwój w tym kierunku pozwala na szerszy dostęp do różnych modeli, nad którymi możemy później pracować. Projektowanie sprowadza się do doboru kolorów oraz ozdabiania strojów motywami graficznymi, stworzonymi przez siebie lub kupionymi od innych graczy.

Munitions Specialist – są trzy sposoby na pozyskiwanie amunicji. Pierwszy to jej dystrybutory – Joker Ammo, w których można zakupić ją za niewielką opłatą oraz uzupełnić i wymienić zestawy broni. Drugi i trzeci powiązany jest z graczami. Dobierając odpowiedni ekwipunek (Field Supplier), gracz raz na 5 minut może otworzyć skrzynię z nabojami, z której on i inni użytkownicy uzupełniają zapasy. Można również w ten sposób wyposażyć własny samochód (Mobile Supply Unit), by zmienić go w ruchomy dystrybutor pocisków. Przy tej okazji warto wspomnieć, że dysponujemy dwoma zapasami amunicji. Pierwszy – bieżący: określa, ile nabojów gracz może nosić w danym momencie, drugi – zapasowy: stanowi o całkowitej ilości posiadanej amunicji. W przypadku uzupełniania braków, są one pobierane z drugiego zapasu. Należy zatem zawsze kontrolować jego stan, by nie znaleźć się w sytuacji, kiedy nie mamy z czego uzupełniać niedoborów amunicji. Awans tej roli odbywa się za każdym razem, gdy ktoś korzysta z naszego dystrybutora pocisków, niezależnie, czy będzie on stacjonarny, czy mobilny.

Tuner – zdobywa doświadczenie, spędzając czas w garażu i projektując wystrój samochodów. Analogicznie jak w przypadku Fashionsty, przechodzenie na kolejne poziomy daje dostęp do większej liczby części oraz modeli pojazdów.

Jeżeli damy się przyłapać w ten sposób, w trakcie podkładania bomby, to jest już praktycznie po nas.

Włamania, napady czy hakowanie sieci – wszystko to zajmuje określoną ilość czasu. Pozostajemy wówczas przeważnie bez osłony i do tego w bezruchu przez kilkanaście sekund, co jest konieczne do wykonania danej czynności. Niestety ostrzał w takim momencie często jest przyczyną szybkiego zgonu. Jeżeli otrzymujemy zlecenie, którego celem jest wykonanie określonej czynności w miejscu wskazanym na mapie i z żywymi przeciwnikami na karku, musimy pamiętać o dwóch rzeczach. Po pierwsze – lokacja naszego zadania zostanie ujawniona oponentowi, a jego zlecenie skończy się sukcesem, jeśli powstrzyma nas przed wykonaniem misji. Po drugie – większość nieprzyjaciół będzie czekać z otwarciem ognia na moment, w który przejdziemy do wyznaczonej czynności, bowiem wówczas jesteśmy najbardziej odsłonięci. Reakcja na pierwszą kulę w plecy jest z reguły opóźniona, ponieważ znakomita większość graczy najwięcej uwagi poświęca kółku postępu, a później z reguły brak już czasu. Przed takimi problemami można się zabezpieczyć na dwa sposoby. Przede wszystkim podczas realizowania takiej misji zawsze należy się uważnie rozglądać, zauważywszy wroga, trzeba albo sięgnąć po broń, albo (lepiej) poszukać najbliższej osłony. Pamiętajmy, cokolwiek byśmy nie robili, to nigdy nie jesteśmy całkowicie unieruchomieni. Nawet w trakcie podkładania bomby możemy się rozmyślić i odbiec na bezpieczną odległość. Większość czynności da się przerwać, a potem podjąć ponownie od momentu, w jakim stanęliśmy. Drugim ważnym czynnikiem, ułatwiającym wykonywanie zadań, jest zakup odpowiedniego sprzętu przyspieszającego poszczególne działania. Każdy rodzaj ekwipunku występuje w trzech modelach, najprostszy i najtańszy redukuje czas danej czynności o 20%, najdroższy natomiast aż o 40%.

Brass Knuckles (kastety) – przyrząd raczej wszystkim znany, skraca czas, jakiego potrzeba, by pozbawić napotkanego obywatela jego własności. Mieszkańcy miasta nie należą do przesadnie wojowniczych, jednak niełatwo przychodzi im rozstanie się z zawartością portfela. Solidny kastet pomaga podjąć tę decyzję znacznie szybciej. W interesie kryminalisty jest, aby taki napad trwał jak najkrócej, dzięki czemu można uniknąć świadków i zgłoszenia przestępstwa. Z tego też względu warto wybierać ustronne miejsca, najlepiej położone blisko pasera. Jeśli cywil jest na tyle głupi, by kręcić się obok siedziby gangu, to powinien mieć pretensje wyłącznie do siebie. Kastety znajdziemy w trzech modelach: Street Jacker F109, G101 i H169.

APB: Reloaded

APB: Reloaded