To mogło być tak mroczne Diablo. Kiedyś to było - przegląd starych newsów
Spis treści
To mogło być tak mroczne Diablo
Zbliżając się do mety pierwszego przeglądu, powróćmy do Blizzarda. Aż trudno w to uwierzyć, ale w tym roku czeka nas kilka ciekawych celebracji, bo dwudziestopięciolecia obchodzą m.in. Final Fantasy VII, Gran Turismo i Diablo. Zatrzymajmy się przy tym ostatnim, robiąc przystanek przy kontrowersjach wywoływanych przez zapowiedzi Diablo 3. Pamiętacie te długie dyskusje dotyczące zbyt kolorowej oprawy „trójki”?
Autorzy zaprezentowali swoją wizję gry, a ta została błyskawicznie zbombardowana przez rozczarowanych fanów. Powstała nawet petycja, w ramach której co bardziej kreatywni miłośnicy marki stworzyli własne kontrpropozycje screenshotów, wskazując oczekiwany przez siebie kierunek dla stylistyki tego świata.
Twórcy nie zamierzali potulnie przytaknąć i stanęli w obronie kolorowej oprawy, o czym informowaliśmy przy paru okazjach w wakacje 2008 roku. Keith Lee wyjaśniał, że odejście od mrocznej konwencji jest niezbędne, by zaoferować dużo bardziej zróżnicowane obszary:
W Diablo I zasadniczo przez cały czas poruszacie się po lochach – w odróżnieniu od Diablo III, gdzie będziecie eksplorować tereny na powietrzu, pod ziemią, a także nabierać doświadczeń w wielu innych miejscach. Zamierzamy wprowadzić tyle różnorodności, ile tylko będziemy mogli, abyście odkrywając nowe środowisko, czuli się podekscytowani. Nie chcemy, żeby wszystko wyglądało tak samo.
Dużo bardziej konkretnie do kontrpropozycji fanów odniósł się główny projekt Jay Wilson, który w rozmowie z redakcją MTV Multiplayer Blog analizował i komentował poszczególne dodane do wniosku screenshoty. Jego opinie przybliżyliśmy w newsie:
Zostało jeszcze 64% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...
... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium
Abonament dla Ciebie