Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Publicystyka

Publicystyka 26 sierpnia 2018, 11:30

Shadow of the Tomb Raider. Gry, na które czekamy wypiekami na twarzy!

Spis treści

Shadow of the Tomb Raider

To wcale nie wygląda jak Uncharted. ;-) - 2018-08-26
To wcale nie wygląda jak Uncharted. ;-)

Planowana data premiery: 14 września 2018

W skrócie:

  1. Platforma: PC, PS4, XOne
  2. Producent: Eidos Montreal
  3. Gatunek: przygodowa gra akcji

Lara Croft już od trzech gier próbuje zostać tytułowym grabieżcą grobowców i mimo obietnic jakoś cały czas stać się nim nie może. Mamy więc nadzieję, że tym razem w końcu faktycznie zobaczymy finał jej przemiany w najsłynniejszą panią archeolog popkulturowego świata. Do premiery Shadow of the Tomb Raider nie zostało już wiele czasu, tytuł jest więc promowany intensywnie i obejrzeliśmy całkiem sporo materiałów prezentujących go w akcji.

Wszystko wskazuje na to, że mimo zmiany ekipy deweloperskiej (odpowiedzialne za Larę od 2006 roku studio Crystal Dynamics przekazało pałeczkę twórcom Deus Ex: Human Revolution i Thiefa, czyli ekipie Eidos Montreal) nowy Tomb Raider nie wprowadzi większych modyfikacji do sprawdzonej formuły zabawy. To dalej będzie filmowa, przygodowa gra akcji, kładąca duży nacisk na walkę z przeciwnikami i nieco mniejszy na rozwiązywanie zagadek środowiskowych. Tym razem zwiedzimy dżunglę Ameryki Łacińskiej, a opowieść ma mieć poważniejszy ton od tego, co oglądaliśmy poprzednio.

  1. Grałem w Shadow of the Tomb Raider – i wiem, czy sięgnę po „pełniaka”

Ace Combat 7: Skies Unknown

Planowana data premiery: 18 stycznia 2019

W skrócie:

  1. Platforma: PC, PS4, XOne
  2. Producent: Project Aces
  3. Gatunek: zręcznościowy symulator lotu

Po siedmiu latach Asy znów wzbiją się w przestworza, by stoczyć jedne z najbardziej efektownych powietrznych starć w historii gier komputerowych. Po nieźle przyjętym przez krytyków, choć nie do końca trafiającym w gusta fanów cyklu Assault Horizon seria porzuca eksperyment z bardziej realistycznym podejściem do fabuły. Tym samym gra powraca do prezentowania fikcyjnego konfliktu rodem z najlepszych japońskich kreskówek – z dysponującymi niemal nadludzkim refleksem elitarnymi pilotami, gigantycznymi samolotami fortecami generującymi nieprzekraczalne pola siłowe i końską dawką wypełniającego efektowne cut-scenki patosu. O tak, zdecydowanie tęskniłem za takim Ace Combatem.

Skies Unknown nie zamierza ograniczać się takimi drobiazgami jak realizm, skupiając się na dostarczeniu graczom maksymalnie efektownej rozrywki. Powietrzne starcia zyskają na atrakcyjności dzięki dynamicznym efektom pogodowym oraz wsparciu dla technologii wirtualnej rzeczywistości.

Michał Grygorcewicz

Michał Grygorcewicz

W GRYOnline.pl najpierw był współpracownikiem, w 2023 roku został szefem działu Produktów Płatnych, a od 2024 roku zarządza działem sprzedaży. Tworzy artykuły o grach od ponad dwudziestu lat. Zaczynał od amatorskich serwisów internetowych, które sam sobie kodował w HTML-u, potem trafiał do coraz większych portali. Z wykształcenia inżynier informatyk, ale zawsze bardziej go ciągnęło do pisania niż programowania i to z tym pierwszym postanowił związać swoją przyszłość. W grach przede wszystkim szuka opowieści, emocji i immersji, jakich nie jest w stanie dać inne medium – stąd wśród jego ulubionych tytułów dominują produkcje stawiające na narrację. Uważa, że NieR: Automata to najlepsza gra, jaka kiedykolwiek powstała.

więcej

10 najlepszych gier targów gamescom 2017 – wybór redakcji
10 najlepszych gier targów gamescom 2017 – wybór redakcji

Na największych targach gier w Europie pojawili się najważniejsi gracze branży, przywożąc swoje nadchodzące hity. Wybraliśmy tytuły z gamescomu, które najbardziej przypadły nam do gustu.

Najlepsze zapowiedzi z targów gamescom 2017 – pecet w natarciu
Najlepsze zapowiedzi z targów gamescom 2017 – pecet w natarciu

Dzięki tegorocznym targom gamescom dowiedzieliśmy się o kolejnej porcji tytułów, których drogę do premiery warto uważnie śledzić. Oto najciekawsze z nich.