3. Elemental Sight ma przydatne zastosowanie. 11 ciekawostek z Genshin Impact
Spis treści
3. Elemental Sight ma przydatne zastosowanie
Podczas wykonywania pierwszych misji fabularnych w Genshin Impact gracze odkrywają Elemental Sight, czyli odpowiednik wiedźmińskich zmysłów Geralta. Przez większą część gry zdolność ta wydaje się bezużyteczna – używamy jej jedynie do odkrywania żywiołu przeciwnika czy konkretnego ataku. Warto jednak pamiętać, że umiejętność ma pewne bardzo przydatne zastosowanie – dzięki niej można łatwiej zlokalizować duszki do kapliczek. Wystarczy skorzystać z Elemental Sight, aby ślady wskazały nam lokalizację duszka.
4. Społeczność gry jest mocno przywiązana do postaci. Czasami za mocno
Genshin Impact pełne jest zróżnicowanych bohaterów. Każde z nich ma swoje unikalne moce, ale także charakter i przeszłość. O ile w samej rozgrywce używamy aktywnie czworga z nich, nic nie stoi na przeszkodzie, aby zebrać wszystkie postacie. Tylko nie ważcie się publicznie ich komentować w jakikolwiek negatywny sposób! I nie sugerujcie deweloperom, aby dodali jakieś fikuśne czy skąpe wdzianka w formie skórek – gracze Genshin Impact najzwyczajniej w świecie nie będą z nich zadowoleni.
Okazuje się, że co bardziej zapalczywi fani Genshin Impact ochoczo bronią godności cyfrowych postaci. Chociaż w sieci znajdziecie wiele poradników stworzonych przez społeczność i nie brakuje grup wsparcia czy życzliwych graczy oferujących pomoc, to spora część „community” jest zwyczajnie… toksyczna. Krótka wycieczka po discordowych kanałach poświęconych Genshin Impact może sprawić, że zaczniecie wątpić w ludzkość.
Gracze nadmiernie przywiązują się do wirtualnych bohaterów, traktując ich jak idoli. Zresztą miała już miejsce sytuacja, w której do studia miHoYo wpadł nożownik, a wszystko z powodu skórki do postaci z innej gry. Przez pryzmat jednego osobnika nie będę oceniał całej społeczności, ale jej przedstawiciele zdecydowanie zbyt poważnie podchodzą do swojej gry oraz jej bohaterów.
5. Minigry – do wyboru, do koloru
Genshin Impact to nie tylko gra w stylu Breath of the Wild, gdzie największą atrakcją jest otwarty świat, eksploracja oraz walka. Twórcy pokusili się o dodanie sporej liczby minigierek, a niektóre z nich zostały sprytnie ukryte lub są częścią konkretnych wydarzeń. Produkcja oferuje przykładowo własną wariację na temat Fall Guys, strzelanie do celu czy brzdąkanie na małej harfie w ramach gry rytmicznej – wystarczy przeszukać eventową zakładkę w menu. Nie brakuje również zręcznościowych wyzwań, związanych z szybowaniem czy unikaniem przeszkód.