Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 11 grudnia 2023, 11:52

autor: Kamil Kleszyk

„Zobacz, co im to dało". Larian Studios udowodniło, że na rynku jest miejsce na dziwne RPG

Twórcy Baldur’s Gate 3 mają nadzieję, że sukces ich RPG-a skłoni innych twórców do projektowania odważnych, rozbudowanych gier.

Źródło fot. Larian Studios
i

Branża gamingu widziała już niejedną innowacyjną produkcję, która wytyczyła nowy kierunek i była wzorem do naśladowania dla wielu innych twórców. Szansę na bycie prekursorem i motorem napędowym w przypadku gier z gatunku RPG ma również Baldur’s Gate 3. Taką przynajmniej nadzieję żywią deweloperzy z Larian Studios.

Twórcy liczą, że sukces ich tytułu zdoła przekonać innych deweloperów, iż warto eksperymentować z „dziwnymi” formatami, aby zdobyć serca graczy.

Chcę zobaczyć, jak ludzie podążają różnymi dziwnymi drogami, próbując znaleźć sposób na ulepszenie tego [co już mamy – przyp. red.] – tłumaczy w rozmowie z redakcją magazynu GQ projektant gry Nick Pechinen.

Deweloperzy z Larian są zdania, że wśród produkcji niezależnych wciąż jest miejsce na rewolucyjne RPG-i, a za przykład tego może służyć właśnie ich dzieło.

Mam nadzieję, że [Baldur's Gate 3] otworzy drzwi na oścież [dla innych gier – dop. red.]. Jeśli spojrzeć na rynek gier niezależnych, gry RPG nigdy nie umarły. Ludzie mogą udać się do wydawcy i powiedzieć: „Zobacz, co im [twórcom BG3 – przyp. red.] to, ku*** dało” – wyjaśnił scenarzysta gry Adam Smith (via GamesRadar).

Szef produkcji David Walgrave wyjawił, że w podobnej sytuacji było Larian, gdy pracowało nad Divinity: Original Sin. Wówczas wydawcy nieustannie powtarzali, że tego typu produkcja się nie przyjmie. Finalnie jednak okazała się ona sporym sukcesem i dała początek serii RPG-ów.

W latach 90. wydawało się, że gry turowe nie są już fajne. Kiedy zaczynaliśmy zbiórkę na Kickstarterze [dla Divinity: Original Sin], wydawcy mówili nam przez dekadę: „To się nigdy nie sprzeda" – zdradził Walgrave.

Baldur’s Gate 3 było gwiazdą tegorocznej gali The Game Awards, w trakcie której zdobyło m.in. tytuł Gry Roku. Jeszcze tego samego dnia dzieło Larian Studios zostało wydane w wersji przeznaczonej na konsole Xbox Series X/S.

  1. Baldur’s Gate 3 – recenzja
  2. Baldur’s Gate 3 – poradnik
  3. Baldur’s Gate 3 – oficjalna strona

Kamil Kleszyk

Kamil Kleszyk

Na łamach GRYOnline.pl ima się różnorodnych tematyk. Możecie się zatem spodziewać od niego zarówno newsa o symulatorze rolnictwa, jak i tekstu o wpływie procesu Johnnego Deppa na przyszłość Piratów z Karaibów. Introwertyk z powołania. Od dziecka czuł bliższy związek z humanizmem niż naukami ścisłymi. Gdy po latach nauki przyszedł czas stagnacji, wolał nazywać to „szukaniem życiowego celu”. W końcu postanowił zawalczyć o lepszą przyszłość, co zaprowadziło go do miejsca, w którym jest dzisiaj.

więcej