Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 1 lutego 2005, 08:32

Znamy datę rynkowego debiutu Jade Empire

Znamy już ostateczną datę premiery gry cRPG o nazwie Jade Empire, która jak na razie przeznaczona jest tylko i wyłącznie na konsolę Xbox (grudniowe plotki dają jednak nadzieję, że program może ukazać się również na PC). Koncern Microsoft poinformował wczoraj wszystkich zainteresowanych, że najnowszy produkt firmy BioWare trafi na półki sklepowe w kwietniu.

Znamy już ostateczną datę premiery gry cRPG o nazwie Jade Empire, która jak na razie przeznaczona jest tylko i wyłącznie na konsolę Xbox (grudniowe plotki dają jednak nadzieję, że program może ukazać się również na PC). Koncern Microsoft poinformował wczoraj wszystkich zainteresowanych, że najnowszy produkt firmy BioWare trafi na półki sklepowe 14 kwietnia (a więc o miesiąc później, niż ostatnio zapowiadano).

Akcja Jade Empire rozgrywa się w krainie przypominającej antyczne Chiny przy czym podstawowa różnica polega na tym, iż magia jest tu na porządku dziennym. Gracz wciela się w postać jednego z lokalnych mistrzów sztuk walki i przemierza świat wykonując po drodze liczne zadania i pokonując wrogo nastawione bestie. Niektóre misje są obowiązkowe, zdarzają się jednak i takie, których wykonanie nie jest wymagane do ukończenia zabawy. Gracz musi odnajdywać mityczne artefakty, pokonywać wyjątkowo silnych przeciwników, którzy zagrażają okolicznym wioskom czy też badać pradawne świątynie w poszukiwaniu istotnych przedmiotów.

Gracz jeszcze przed rozpoczęciem zabawy musi wybrać jedną z kilku dostępnych postaci. Nie mniej istotną rolę odgrywa wybór szkoły walki, ma to w wielu przypadkach zasadniczy wpływ na przebieg całej rozgrywki. W miarę rozwoju gry prowadzona postać nabywa coraz to nowsze umiejętności, dzięki którym może pokonać silniejszych przeciwników. W przeciwieństwie do innych gier BioWare walki toczone są w czasie rzeczywistym.

Więcej informacji na temat Jade Empire znajdziesz w naszej Encyklopedii Gier.

Krystian Smoszna

Krystian Smoszna

Gra od 1985 roku i nadal mu się nie znudziło. Zaczynał od automatów i komputerów ośmiobitowych, dziś gra głównie na konsolach i pececie w przypadku gier strategicznych. Do szeroko rozumianej branży pukał już pod koniec 1996 roku, ale zadebiutować udało się dopiero kilka miesięcy później, kilkustronicowym artykułem w CD-Action. Gry ustawiły całą jego karierę zawodową. Miał być informatykiem, skończył jako pismak. W GOL-u od blisko dwudziestu lat, do 2023 pełnił funkcję redaktora naczelnego. Gra w zasadzie we wszystko, bez podziału na gatunki, dużą estymą darzy indyki. Poza grami interesuje się piłką nożną i Formułą 1, na okrągło słucha też muzyki ekstremalnej.

więcej