autor: Szymon Liebert
Zamieszanie wokół konsolowego Wiedźmina [news uaktualniony]
W sieci pojawiły się kolejne doniesienia o rzekomym anulowaniu The Witcher: Rise of the White Wolf, czyli najnowszego dzieła polskiego studia CD Projekt RED. Według serwisu GameBanshee projekt przenoszący świetną produkcję RPG na konsole został wstrzymany z powodu problemów finansowych dewelopera, wynikających oczywiście z ogólnoświatowego kryzysu gospodarczego.
W sieci pojawiły się kolejne doniesienia o rzekomym anulowaniu The Witcher: Rise of the White Wolf, czyli najnowszego dzieła polskiego studia CD Projekt RED. Według serwisu GameBanshee projekt przenoszący świetną produkcję RPG na konsole został wstrzymany z powodu problemów finansowych dewelopera, wynikających oczywiście z ogólnoświatowego kryzysu gospodarczego.
Plotki pojawiły się już 2 dni temu, kiedy to na polskich serwisach i forach zagrzmiało. Według nieujawnionego źródła mielibyśmy nie zobaczyć konsolowego Wiedźmina, którego na pewno oczekiwał niejeden gracz. Nie tylko polski, bo przecież pecetowa wersja gry zyskała całkiem duży rozgłos na świecie. Widać to wyraźnie dzisiaj - większość portali donosi o rzekomych kłopotach CD Projekt RED.
Po pojawieniu się niemiłych plotek 27 kwietnia wielu użytkowników forum na temat gry wyraziło swoją dezaprobatę i niedowierzanie. Zaledwie 3 dni wcześniej na oficjalnej stronie pojawiła się aktualizacja, a niedawno PSX Extreme umieścił Rise of the White Wolf na okładce. Na nieprawdziwość informacji wskazywał także żart CD Projektu z 1 kwietnia – rzekome anulowanie dzieła na rzecz produkcji na konsole przenośne.
GameBanshee powołuje się jednak na swoje własne, branżowe źródła. Redaktorzy portalu nie są jednak w stanie udzielić konkretnych informacji. Ze szczątkowych doniesień wynika, że po wydaniu pierwszej gry na podstawie twórczości Sapkowskiego CD Projekt Red rozpoczął aż trzy projekty jednocześnie – konsolową wersję Wiedźmina oraz dwa inne tytuły z nim związane – w tym podobno drugą część gry.
Według relacji GameBanshee firma nie była w stanie zająć się tyloma dziełami jednocześnie, więc musiano zmienić diametralnie plany. Na studio wpłynął oczywiście kryzys gospodarczy, który wymusił zwolnienie znaczącej części ekipy i anulowanie jednego z powyższych, tajemniczych projektów. Okazało się, że to nie wystarczy – potrzebne były kolejne redukcje oraz zrezygnowanie z konsolowej konwersji.
CD Projekt RED podobno skupia wszystkie swoje siły i fundusze na Wiedźminie 2, przeznaczonym zarówno na konsole i pecety. Oczywiście wielką stratą byłoby anulowanie świetnie zapowiadającego się Rise of the White Wolf, bo na pewno tytuł trafiłby do sporej grupy fanów. Twórcy zapowiadali ogromną ilość zmian i modyfikacji, żeby dzieło było przystępne dla miłośników Xboksa 360 i PlayStation 3.
Wszystko wyjaśni się, gdy w sprawie wypowie się sam CD Projekt RED. Jeden z przedstawicieli studia zapewnił na forum internetowym Wiedźmina, że oficjalny komentarz pojawi się już wkrótce. Podobne deklaracje przedstawiają zachodnie i rodzime serwisy o grach. W między czasie dwa razy kontaktowaliśmy się z polską firmą i otrzymaliśmy taką samą odpowiedź – stanowisko firmy zostanie przedstawione w ciągu kilku dni.
UAKTUALNIENIE: Jak informują francuskie media (m.in. tamtejszy oddział serwisu Eurogamer czy też znany serwis Jeuxvideo), studio Widescreen Games, zajmujące się produkcją gry The Witcher: Rise of the White Wolf (PS3, X360), oficjalnie oświadczyło, że jej developing został zawieszony. Powodem jest nieotrzymanie należnych wpływów finansowych od firmy CD Projekt. Tym samym potwierdziły się spekulacje związane z tym tytułem. Dalej czekamy na oficjalny komentarz w sprawie kolejnych dwóch projektów marki The Witcher, o jakich mowa w doniesieniach serwisu GameBanshee.