autor: Miriam Moszczyńska
Zagmatwane ustawienia graficzne Tower of Fantasy, gracz przetestował wszystkie opcje
Graczy Tower of Fantasy zaciekawiły zagmatwane ustawienia graficzne, których oznaczenia nie do końca wierne są rzeczywistości. Przyczyna takiej sytuacji jest banalna.
W czwartek wystartowało Tower of Fantasy, hucznie nazywane konkurentem popularnego na całym świecie Genshin Impact. Produkcja cieszyła się sporym zainteresowaniem, choć nie brakowało w niej błędów, jak i niejasnych ustawień, które zaintrygowały graczy.
Grafika Original lepsza od Extreme
Choć na pierwszy rzut oka grafika w Tower of Fantasy nie wygląda na zbyt wymagającą, to wciąż ustawienia dla niektórych mogą być game changerem. Gracz o pseudonimie RealColdasice postanowił przetestować wszystkie dostępne w MMO opcje graficzne.
Sam ReadColdasice podsumował swoje porównanie w ten sposób:
Tekstura: bardzo subtelna, nie widziałem dużej różnicy od Original do Medium, niska zrobiła się bardzo rozmyta.
Materiały: Original > Medium > Low. Zmiana odbicia wody, tekstura świata, szczegóły.
Roślinność: Original do Extreme, brak utraty roślinności, potem na High i niżej zaczyna spadać.
Odległość: Original > Extreme > Medium. Mniej drzew, liści.
Postprodukcja: Original > Medium > Low. Oryginał i High mają niewielką różnicę w poświacie [chodzi o efekt bloom - dop. red.]. Medium prawie brak poświaty, Low brak Ambient Occlusion.
Cieniowanie: cienie włączone – wyłączone.
Tym co zaciekawiło społeczność, jest fakt, że grafika oznaczona jako „Original” wygląda w niektórych aspektach lepiej niż „Extreme”. Największa różnica w jakości widoczna jest na ostatnim zrzucie ekranu, gdzie zaprezentowane są efekty specjalne broni.
Tłumacze zaliczyli wtopę
Gracze nie spodziewali się takiego rezultatu, w końcu pierwsze z oznaczeń nie sugeruje jakości, którą mianować można by np. jako „Uber”. Nowe światło na tę sprawę rzucił inny gracz, który wytłumaczył, że taki stan rzeczy może być spowodowany niedokładnym tłumaczeniem.
Original jest prawdopodobnie (słabo) przetłumaczone z ?? („Original Quality”), a więc najwyższy (?) poziom jakości, jaki tekstury miały pierwotnie przed optymalizacją – napisał ChineseMaple.
Choć nie wiemy i zapewne nie dowiemy się, jak było naprawdę, to wytłumaczenie brzmi logicznie. Warto też zaznaczyć, że mimo iż różnice na powyższych porównaniach nie są diametralnie duże, to może to być spowodowane rozdzielczością.
Autor niestety nie podzielił się informacjami na temat tego, czy gra w 4K, czy też w Full HD, chociaż niezbyt wyraźne różnice mogą sugerować drugą z opcji. Niemniej jednak zagadkowe ustawienia graficzne okazały się niczym innym jak najpewniej ludzkim błędem.