Z nową łatką do Baldur's Gate 3 Posępne Serce przestanie się gubić, a drużyna płonąć w żłobku
Larian Studios wypuściło „hotfix” 10 do Baldur’s Gate 3. Łatka naprawia dziewięć istotnych błędów.
Po dużym Patchu 4 do Baldur’s Gate III (na Steamie aktualizacja „ważyła” ok. 19 GB) i wypuszczonym zaraz po nim „hotfixie” Larian Studios udostępniło kolejną drobną aktualizację. Wprowadza ona do gry raptem dziewięć poprawek – ich listę znajdziecie poniżej – i na razie jest dostępna jedynie na PS5 oraz PC z systemami Windows (wersja na MacOS potrzebuje dodatkowych testów i zostanie wydana w późniejszym terminie).
Baldur’s Gate 3 – zmiany wprowadzone przez „hotfix” 10
- Naprawiono błąd, przez który Posępne Serce nie podążała za drużyną.
- Suwaki określające intensywność tatuażu i makijażu oczu działają już poprawnie na kontrolerze (padzie).
- Wyeliminowano błąd wyrzucający komunikat „DEVICE_LOST”, który występował po minimalizowaniu okna gry w wersji wykorzystującej API Vulkan.
- Wypowiedzi Astariona zostały poprawnie zsynchronizowane z odpowiadającymi im napisami.
- Drużyna gracza nie będzie już płonąć – w sensie: dosłownie płonąć – w scenie w żłobku (tej z Vlaakith).
- Naprawiono błąd, przez który brakowało tekstury butów męskich krasnoludów barbarzyńców, przez co „wyglądały one jak duże jagody”.
- Menu punktów orientacyjnych otwiera się teraz poprawnie, gdy przechodzimy do niego z karty postaci, używając kontrolera.
- Wyeliminowano usterkę, przez którą różne rodzaje przedmiotów już zawsze były klasyfikowane przy zbieraniu jako towar, jeśli choć raz zostały podniesione w taki sposób.
- Wrogowie znajdujący się na niższych piętrach Wieży Ramazitha nie będą już utykać przy próbie dołączenia do walki rozgrywającej się na wyższym piętrze.
Warto przypomnieć, że do końca 2023 roku Baldur’s Gate III ma się ukazać na Xboxach Series X i S – niedawno pojawiły się doniesienia, jakoby miało to nastąpić 6 grudnia. Owa wersja gry została opóźniona, gdyż Larian Studios miało problem z optymalizacją trybu kooperacji na podzielonym ekranie na słabszej z konsol Microsoftu. Wydaje się jednak, że za sprawą niedawnego przełomu belgijski deweloper będzie w stanie poprawić wydajność gry na wszystkich platformach.