Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 7 maja 2010, 09:49

autor: Piotr Doroń

Wyniki finansowe koncernu Activision i plany na przyszłość (Guitar Hero 6, DJ Hero 2, Cataclysm)

Pod względem finansowym pierwszy kwartał 2010 roku okazał się dla koncernu Activision Blizzard całkiem udanym okresem. Z informacji zawartych w najnowszym raporcie firmy wynika, że od 1 stycznia do 31 marca udało się jej wypracować przychód na poziomie 1,3 miliarda dolarów.

Pod względem finansowym pierwszy kwartał 2010 roku okazał się dla koncernu Activision Blizzard całkiem udanym okresem. Z informacji zawartych w najnowszym raporcie firmy wynika, że od 1 stycznia do 31 marca udało się jej wypracować przychód na poziomie 1,3 miliarda dolarów.

Wyniki finansowe koncernu Activision i plany na przyszłość (Guitar Hero 6, DJ Hero 2, Cataclysm) - ilustracja #1

Powyższy rezultat stoi na znacznie wyższym poziomie od wyniku sprzed roku. Przypominamy, że sprzedaż produktów firmy przyniosła jej wtedy „zaledwie” 981 milionów dolarów, co jednak zostało wówczas potraktowane za świetny prognostyk na przyszłość. Szczególnie, że pół roku wcześniej Activision Blizzard przeszło dosyć bolesną restrukturyzację, poprzedzoną połączeniem z Vivendi.

Największy udział w sukcesie koncernu w pierwszym kwartale 2010 roku miały dwie marki – Call of Duty oraz World of Warcraft (w Top 10 gier pecetowych w Stanach Zjednoczonych znalazło się rozszerzenie Wrath of the Lich King). Activision było ponadto największym wydawcą gier na Nintendo DS oraz Wii w Stanach Zjednoczonych.

Wyniki finansowe koncernu Activision i plany na przyszłość (Guitar Hero 6, DJ Hero 2, Cataclysm) - ilustracja #2

Call of Duty: Modern Warfare 2

Wysokie zainteresowanie cyklem Call of Duty to zasługa przede wszystkim Call of Duty: Modern Warfare 2, które po bardzo mocnym listopadzie oraz grudniu 2009 roku w dalszym ciągu utrzymywało swą popularność na bardzo wysokim poziomie i zachęcało graczy do zapoznania się z poprzednimi odsłonami serii. Wystarczy wspomnieć, że gra upadającego studia Infinity Ward była w branym pod uwagę okresie jedną z najpopularniejszych produkcji zarówno w USA, jak i w Europie. Sukcesem zakończyło się także wydanie 30 marca w ramach Xbox Live pierwszego dodatku DLC do tej produkcji. Zestaw map o nazwie Stimulus Package w ciągu pierwszych 24 godzin obecności w ofercie serwisu przeznaczonego dla posiadaczy Xboksa 360 został zakupiony przez ponad milion osób.

Publikacja szczegółów zawartych w raporcie finansowym Activision nastąpiła w trakcie konferencji prasowej, w trakcie której zapoznaliśmy się także z informacjami na temat przyszłości firmy. Dowiedzieliśmy się m.in., że jesień 2010 roku przyniesie premierę Guitar Hero 6, kontynuacji bardzo udanego DJ Hero, a także nowej gry z Jamesem Bondem w roli głównej, nad którą pracuje najprawdopodobniej studio Bizarre Creations (Project Gotham Racing 1-4, Blur). Tytułem tej ostatniej będzie być może James Bond: Bloodstone. Więcej informacji na temat każdej z powyższych poznamy zapewne na czerwcowych targach E3. Na ujawnienie oficjalnej daty premiery czeka także Cataclysm, czyli trzeci dodatek do World of Warcraft, w ramach którego abonament ciągle opłaca ponad 11 milionów osób. Mike Morhaime z Blizzarda ujawnił przy okazji, że podstawową wersję gry czeka w przyszłości wiele zmian, mających dostosować ją pod względem grafiki i mechaniki rozgrywki do poziomu Cataclysmu.

Wyniki finansowe koncernu Activision i plany na przyszłość (Guitar Hero 6, DJ Hero 2, Cataclysm) - ilustracja #3

WoW: Cataclysm

W czasie konferencji zabrano również głos w sprawie 10-letniej umowy zawartej pomiędzy koncernem a studiem Bungie. Bobby Kotick, dyrektor generalny Activision, oznajmił, że nad nową grą producentów Halo pracuje 200 osób, a sam tytuł będzie czymś zupełnie nowym i odbiegającym od dotychczasowych dokonań firmy. Kotick zasugerował przy tym, że produkcja zostanie wydana na kilka platform – a nie tylko na Xboksa 360, jak to było w przypadku przygód Master Chiefa.

Piotr Doroń

Piotr Doroń

Z wykształcenia dziennikarz i politolog. W GRYOnline.pl od 2004 roku. Zaczynał od zapowiedzi i recenzji, by po roku dołączyć do Newsroomu i już tam pozostać. Obecnie szef tego działu, gdzie zarządza zespołem złożonym zarówno ze specjalistów w swoim fachu, jak i ambitnych żółtodziobów, chętnych do nauki oraz pracy na najwyższych obrotach. Były redaktor niezapomnianego emu@dreams, gdzie zagnała go fascynacja emulacją i konsolami, a także recenzent magazynu GB More. Miłośnik informacji, gier (długo by wymieniać ulubione gatunki), Internetu, dobrej książki sci-fi i fantasy, nie pogardzi również dopieszczonym serialem lub filmem. Mąż, ojciec trójki dzieci, esteta, zwolennik umiaru w życiu prywatnym.

więcej