autor: Michał Jodłowski
Wyniki finansowe Activision Blizzard – 67% przychodów z dystrybucji cyfrowej
Firma Activision Blizzard podzieliła się raportem finansowym za ostatni kwartał fiskalny, który dobiegł końca 30 września. Okres ten zamknęła przychodami rzędu 753 milionów dolarów i 23 milionami dolarów strat. Nie jest zaskoczeniem informacja, że większość owych przychodów pochodzi z dystrybucji cyfrowej, gdyż ta od jakiegoś czasu mocno zyskuje na znaczeniu.
Firma Activision Blizzard udostępniła w sieci sprawozdanie finansowe za trzeci kwartał roku fiskalnego 2015, który dobiegł końca 30 września. W tym okresie amerykański gigant osiągnął przychody na poziomie 753 milionów dolarów netto, w ogólnym rozrachunku ponosząc stratę 23 milionów dolarów netto. Z całą pewnością nie jest zaskoczeniem informacja, że 67% rzeczonych przychodów Activision Blizzard uzyskało z tytułu dystrybucji cyfrowej (do czego oprócz kompletnych gier i dodatków do nich wliczony jest np. abonament płacony przez graczy World of Warcraft, a także inne świadczone przez firmę usługi). Wyniki te przekroczyły przewidywania samej korporacji, gdyż zwiększyła ona swoje planowane przychody na koniec bieżącego roku fiskalnego z 4,24 miliarda dolarów na 4,325 miliarda dolarów. W analogicznym okresie poprzedniego roku fiskalnego Activision Blizzard uzyskało przychód w wysokości 691 milionów dolarów i zysk rzędu 53 milionów dolarów. Dystrybucja cyfrowa reprezentowała wówczas 59% ogółu przychodów. Wszystkie powyższe wartości zostały podane w wersji wyliczonej na zasadach GAAP [ang. Generally Accepted Accounting Principles – ogólnie przyjmowane zasady rachunkowości].
W omawianym okresie Activision Blizzard wydało Destiny, które miało największą premierę w historii branży i do dnia dzisiejszego rozeszło się w liczbie ponad 9,5 miliona egzemplarzy na całym świecie. Oprócz tego, dziesięcioletni World of Warcraft wciąż jest bardzo silną pozycją w katalogu firmy, nadal będąc numerem jeden w kategorii gier MMORPG. W dniu 30 września posiadał on 7,4 miliona aktywnych użytkowników, a więc w ciągu 3 miesięcy do WoW-a zasiadło 600 tysięcy dodatkowych graczy. Ów przyrost to z pewnością efekt nadchodzącej premiery dodatku Warlords of Draenor. Marka Warcrafta osiąga także sukcesy w lidze free-to-play, gdyż karcianka Hearthstone: Heroes of Warcraft ma już ponad 20 milionów zarejestrowanych użytkowników. I wreszcie Diablo III: Reaper of Souls - Ultimate Evil Edition, które po połączeniu wyników sprzedaży w Ameryce Północnej i Europie okazuje się plasować na 4. miejscu najlepiej sprzedających się tytułów konsolowych.
Na koniec przypominamy, że między 7 a 8 listopadem odbędzie 8. BlizzCon – doroczny konwent organizowany przez studio Blizzard Entertainment.