Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 20 września 2022, 15:28

Wyciek GTA 6 poddany analizie, smaczków nie brakuje

Grand Theft Auto 6 połączy to, co najlepsze, z serii GTA i Red Dead Redemption. Oto lista zmian, jakich możemy się spodziewać w nowej odsłonie hitu Rockstara.

Źródło: Rockstar Games

Niedzielny wyciek nagrań z wręcz surowej wersji Grand Theft Auto VI rzucił nowe światło na temat przyszłości marki. Fani na reddicie prześcigają się w wynajdowaniu nowych smaczków, o których istnieniu mogliście jeszcze nie wiedzieć. Przedstawiamy Wam listę mniejszych i większych zmian, jakie wychwycono w wycieku GTA 6.

Wszystkie niuanse zawarte w tekście dotyczą bardzo wczesnej wersji gry. Warto mieć na uwadze, że ostateczne wydanie może wyglądać zupełnie inaczej.

GTA 6 – najważniejsze informacje

  • Akcja będzie rozgrywała się na terenie Vice City, lecz nie zabraknie także terenów pozamiejskich. Miasto ma być silnie wzorowane na Miami – znajdziemy w nim m.in. duże lotnisko, stadion, amfiteatr i korty tenisowe.
  • Akcja ma być umiejscowiona w czasach współczesnych, po wydarzeniach z GTA V.
  • W grze pokierujemy przynajmniej dwójką bohaterów: Lucią oraz Jasonem. Postacie będą miały specjalne zdolności (podobnie jak w GTA V) – np. Jason będzie mógł rozpoznawać cenne łupy, zmieniając ekran na czarno-biały z podświetleniem kluczowych przedmiotów.
  • Pojawią się elementy RPG, takie jak: jedzenie, picie, pot, zmęczenie i oswajanie zwierząt (co przypomina GTA SA lub RDR2).
  • Policja zostanie dopracowana. Pojawi się opcja dawania łapówki (jak w GTA IV czy GTA Online), dwie gwiazdki nie będą już dla nas zabójcze (policja będzie w nas tylko celować, ewentualnie strzelać w nogi), a podczas napadów gliny będą taktycznie planować swoje działania (w przeciwieństwie do „pchania się do środka” jak we wcześniejszych częściach).

GTA 6 – garść szczegółów

  • Możliwe, że w grze pojawią się interaktywne tramwaje (podobnie jak w GTA 3 czy w GTA V), do których będziemy mogli wsiąść jako pasażer.
  • Mapa gry może być aż 2,5 razy większa niż teren w GTA V.
  • Minimapa w budynkach oprócz powiększenia wnętrza (jak w GTA V), będzie zawierała także informacje o ważnych przedmiotach oraz wejściach i wyjściach.
  • Dialogi z NPC mają być podobne do tych z Red Dead Redemption 2pojawią się opcje dialogowe (np. pozdrów czy zagroź) oraz system „Virt” (działający zapewnie jak honor w RDR2).
  • Fizyka ragdoll oraz noszonych ubrań będzie przypominać szczegółowością RDR2.
  • W grze pojawią się dwa rodzaje ekwipunku: indywidualny oraz wspólny (np. „Jason – Karabin szturmowy x1” i „Wspólne – Amunicja rakietowa x5”).
  • Nasze pojazdy nie będą już tylko pokazywane na minimapie, lecz także jako ikonka w świecie gry.
  • Pojawi się opcja przenoszenia zwłok, brania ludzi jako „żywe tarcze”, zasięg widzenia wroga oraz możliwość wiązania zakładników (na wzór RDR2).
  • System personalizowania samochodów będzie najbardziej rozwnięty w serii. Będziemy mogli ustawić w samochodzie np. wysokość siedzenia, regulować koła, osłony przeciwsłoneczne czy kąt lusterka wstecznego.
  • Pojawi się 5 gwiazdek poszukiwań (jak w GTA V).
  • W grze nie zabraknie wydarzeń losowych, np. wypadków samochodowych czy zaginięć turystów.
  • Broń główną będziemy mogli nosić na plecach, co sugeruje, że ilość noszonego uzbrojenia może być ograniczona (jak w RDR2).
  • Koło wyboru broni zostanie rozbudowane. Będzie możliwość ekwipowania np. torby sportowej i marynarskiej, lekarstw, papierosów, wytrychów, latarki czy kamizelki kuloodpornej.
  • Pojawią się nowe animacje, m.in. leżenie na ziemi, koncentracja przy strzelaniu lub jazda konna.
  • W grze pojawią się smartfony (na wzór GTA V, choć telefony były również w GTA IV).

Grand Theft Auto VI jest tworzone przez studio Rockstar Games. Gra jeszcze nie doczekała się jeszcze daty premiery. Nie potwierdzono też platform sprzętowych, choć można spodziewać się, że tytuł trafi na konsole obecnej generacji i PC.

Jakub Tarchała

Jakub Tarchała

Pierwsze treści zamieszczał w serwisie YouTube, jednak pisanie tekstów bardziej przypadło mu do gustu. W 2020 roku założył skromnego bloga, na którym publikował recenzje gier, a dwa lata później połączył pracę z hobby i rozpoczął przygodę z pisaniem dla GryOnline.pl. Uwielbia nietuzinkowe poczucie humoru Terry'ego Pratchetta i tajemnice wszechświata zawarte w powieściach Stanisława Lema. Chętnie ogląda komedie i horrory. Wielką miłością darzy uniwersum Stalkera (zarówno growe, książkowe, jak i pastowe). W wolnych chwilach gra na gitarze oraz kolekcjonuje karty Marvela.

więcej