World of Warcraft – kolejny spadek liczby graczy
Blizzard ujawnił, że liczba aktywnych kont w World of Warcraft wynosi aktualnie 7,7 miliona. Nastąpił zatem spadek o kolejnych 600 tysięcy graczy w stosunku do wartości z maja bieżącego roku.
Podsumowawszy ubiegły kwartał bieżącego roku fiskalnego, zakończony 30 czerwca, firma Blizzard ujawniła, że liczba aktywnych graczy w World of Warcraft wynosi obecnie 7,7 miliona. Jest to ilość mniejsza o około 600 tysięcy w stosunku do stanu z maja, a zarazem wartość zbliżona do tej, którą gra mogła się pochwalić w 2007 roku, przed wydaniem pierwszego oficjalnego rozszerzenia.
- Początek 2007 roku – około 7,7 mln
- Październik 2010 – 12 mln
- Marzec 2012 – 10,2 mln
- Czerwiec 2012 – 9,1 mln
- Październik 2012 – ok. 10 mln
- Grudzień 2012 – 9,6 mln
- Marzec 2013 – 8,3 mln
- Czerwiec 2013 – 7,7 mln
Jeszcze w ubiegłym roku gra balansowała na granicy 10 milionów graczy i wydawało się, że premiera ostatniego dodatku, Mists of Pandaria, pozwoli gigantowi przynajmniej utrzymać ten poziom, jeśli nie wrócić do dawnej chwały. Tymczasem nie tylko nie odwrócono regresu, ale nawet nie zatrzymano dalszego spadku liczby subskrybentów.
Oczywiście ilość graczy w dalszym ciągu może być powodem do zazdrości dla twórców wielu konkurencyjnych tytułów, lecz nie zmienia to faktu, że dawny blask wydaje się już dla World of Warcraft raczej nieosiągalny. Nie wygląda jednak na to, by Blizzard miał zamiar patrzeć na spadek popularności swojej gry z założonymi rękami. Trudno bowiem uznać ostatnie doniesienia o wprowadzeniu do testów bardziej rozbudowanych elementów systemu mikropłatności za coś innego niż próbę pójścia z duchem czasu i zwiększenia rentowności tytułu.
Do ponownego wzrostu popularności WoW-a może też przyczynić się inna nowa zawartość, taka jak ta, którą zapowiedziano wraz z patchem 5.4. W perspektywie kolejnych lat rozgłos Blizzardowi może również przynieść filmowa adaptacja z akcją osadzoną w uniwersum Azeroth. Ponadto niejeden gracz obiecuje sobie wiele po kolejnym projekcie MMO tego studia, znanym jako Project Titan. Niewykluczone zatem, że mimo obecnych trudności, najbliższe lata zapewnią twórcom Word of Warcraft powrót do dawnej świetności.