World of Warcraft Classic - Blizzard zmienił plany rozwoju gry
Zespół Blizzard Entertainment poinformował, jak wspierane będzie po premierze World of Warcraft Classic, czyli gra odtwarzająca pierwotną wersję WoW-a. Rozwój gry podzielony zostanie na sześć faz, wprowadzających nowe wyzwania.
W trakcie zeszłorocznej imprezy BlizzCon studio Blizzard Entertainment zaprezentowało plany odnośnie World of Warcraft Classic, czyli specjalnej wersji tego popularnego MMORPG, odtwarzającej oryginalną postać WoW-a - zanim został zmieniony przez dodatki i niezliczone aktualizacje. Fani mieli sporo uwag, zwłaszcza pod kątem zapowiadanego tempa rozwoju projektu po premierze. Autorzy wsłuchali się w te opinie i zmodyfikowali swoje oryginalne zamiary.
Na oficjalnym forum studia uściślono, czego możemy się spodziewać po World of Warcraft Classic w dniu premiery, jak również ujawniono plany rozwoju gry po jej debiucie. Produkcja ma trafić na rynek w wersji, która odpowiada oryginalnemu World of Warcraft z patchem 1.2. Będzie to tzw. pierwsza faza, w której zwiedzimy takie lokacje jak Molten Core oraz Onyxia’s Lair.
Następnie rozwój World of Warcraft Classic rozłożony zostanie na pięć kolejnych etapów, powoli rozbudowujących zawartość gry o nowe lokacje i wyzwania:
- W fazie drugiej otrzymamy miasto Dire Maul oraz raidy Kazzak i Azuregos.
- W fazie trzeciej dostaniemy strefę Blackwing Lair i zbiór aktywności Darkmoon Faire.
- Faza czwarta przyniesie Zul’Gurub (raid) oraz pojawienie się zielonych smoków.
- W fazie piątej miasto Ahn’Qiraj rozpocznie działania wojenne, a wraz z nimi pojawią się nowe raidy. W lochach konfiguracja przedmiotów odpowiadać ma poziomowi 0.5.
- Szósta i ostatnia faza sprowadzi latającą nekropolię Naxxramas oraz początek eventu Scourge Invasion.
Wcześniejsze plany zakładały wprowadzenie wszystkich tych nowości tylko w czterech fazach. Ostatecznie zdecydowano się jednak na rozłożenie ich na sześć etapów, gdyż w ten sposób zabawa w World of Warcraft Classic wierniej odtworzy rozgrywkę i klimat z oryginalnej wersji gry. Ponadto nowa kolejność udostępniania raidów została dobrana tak, aby odpowiednio zbalansować rozwój postaci pod względem ekwipunku przed kolejnymi wyzwaniami.
Przypomnijmy, że World of Warcraft Classic ma zadebiutować latem tego roku. Projekt będzie dostępny w ramach standardowego abonamentu WoW-a, więc nie będzie trzeba za niego płacić ekstra. Twórcy na razie nie są w stanie podać planowanych dat premier poszczególnych faz. Nie zdecydowali również, jak przebiegać będzie rozwój w kwestii rozgrywek PvP.