Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 19 sierpnia 2019, 17:40

autor: Bartosz Faryna

World of Warcraft Classic - Blizzard ostrzega przed wielkimi kolejkami na serwery

Premiera World of Warcraft: Classic zbliża się wielkimi krokami. Gra już teraz cieszy się ogromnym zainteresowaniem, a chętnych nie brakuje. W związku z tym Blizzard ostrzega przed ogromnymi kolejkami, jakie szykują się w przypadku najpopularniejszych serwerów.

W momencie premiery gry niektóre serwery mogą być znacznie przepełnione. - World of Warcraft Classic - Blizzard ostrzega przed wielkimi kolejkami na serwery - wiadomość - 2019-08-19
W momencie premiery gry niektóre serwery mogą być znacznie przepełnione.

Blizzard uruchomił niedawno możliwość rezerwacji nazw dla swoich postaci na poszczególnych serwerach World of Warcraft: Classic. Dzięki temu, mimo że gra nie miała jeszcze swojej premiery, twórcy są w stanie określić, jak dużym zainteresowaniem będą cieszyły się poszczególne światy. Okazuje się, że niektóre z nich są aż nazbyt popularne.

Mowa o serwerach PvP Herod i Shazzrah. Blizzard przewiduje, że w przypadku tych krain mogą utworzyć się kolejki nawet do 10 000 osób. Firma prosi więc graczy o rozważenie opcji rozpoczęcia gry na dwóch nowych serwerach, które zostaną uruchomione właśnie na tę okoliczność. Alternatywą dla Heroda ma być Stalagg, natomiast dla Shazzrah ma to być Gehennas.

Twórcy podkreślają jednocześnie, że w razie potrzeby są gotowi na uruchomienie kolejnych światów. Wszystko zależy jednak od tego, jak dużą popularnością będą cieszyły się nowe serwery.

Blizzard prosi graczy, aby rozważyli zmianę serwerów. - World of Warcraft Classic - Blizzard ostrzega przed wielkimi kolejkami na serwery - wiadomość - 2019-08-19
Blizzard prosi graczy, aby rozważyli zmianę serwerów.

Blizzard zmienił również standardowy system shardingu, dzięki któremu mogliśmy uniknąć negatywnych skutków przeludnienia na danym serwerze, na rzecz nowego systemu warstw. Będzie on działał w całkiem podobny sposób, jednak zapobiegnie powstawaniu dziwnych sytuacji, w których postacie nagle znikały z ekranów, ponieważ były przenoszone do innego, bardziej korzystnego, shardu.

W wywiadzie udzielonym dla GameStar.de starszy inżynier oprogramowania Omar Gonzalez powiedział:

Istotą Classic jest to, aby każdy gracz przebywał z innymi graczami dokładnie w tym samym świecie. Jest to jeden z podstawowych elementów gry, który staramy się osiągnąć. Layering jest narzędziem, dzięki któremu możemy być pewni, że premiera przebiegnie bez żadnych niespodzianek.

Chcemy jednak wyłączyć layering tak wcześnie jak tylko będzie to możliwe, przy jednoczesnym, możliwie jak największym, wykorzystaniu narzędzia w trakcie premiery. 15 lat temu aby zagrać w oryginalną wersję gry, trzeba było udać się do sklepu o północy, kupić grę, pojechać do domu, zainstalować ją, zaktualizować i dopiero wtedy można było zacząć zabawę. W naturalny sposób sprawiło to, że gracze pojawiali się partiami.

Obecnie wystarczy nacisnąć jeden przycisk, aby dołączyć do rozgrywki. Sprawia to, że lokacje startowe zostaną dosłownie zalane graczami. Dlatego też layering w pierwszych godzinach i dniach powinien zapewnić lepsze wrażenia z gry.

Faza druga Classica na pewno się nie rozpocznie, dopóki wszyscy gracze na każdym serwerze nie znajdą się w tym samym świecie.

Premiera World of Warcraft: Classic będzie miała miejsce 27 sierpnia o północy. Możliwość gry otrzymają jednocześnie wszyscy gracze na całym świecie.