autor: Aleksander Kaczmarek
World of Darkness – produkcja idzie pełną parą
Podczas odbywającej się Reykjaviku imprezy EVE Fanfest 2013 firma CCP odsłoniła kulisy powstawania gry World of Darkness. Tytuł wciąż nie wyszedł z fazy preprodukcji, ale zespół zaangażowany w deweloping liczy już ponad 70 osób i szybko robi postępy.
Doroczny konwent miłośników gry EVE Online to dla studia CCP okazja, by pochwalić się także innymi projektami jak chociażby World of Darkness. Produkcja MMORPG na bazie systemu fabularnego Wampir: Maskarada wreszcie przestała być drugoplanowym przedsięwzięciem, jednak na premierę tytułu graczom przyjdzie jeszcze trochę poczekać.
Prezentacja World of Darkness na tegorocznym EVE Fanfest została wcześniej zapowiedziana, stąd wiele osób miało nadzieję zobaczyć pierwsze fragmenty rozgrywki. Niestety, publiczność w Reykjaviku musiała zadowolić się montażem wideo składającym się z obrazków z powstającej gry, grafik koncepcyjnych oraz animacji. Miało to uzmysłowić, w jakim kierunku zmierzają twórcy. Jednocześnie zastrzeżono, by nie rejestrować materiału, jako że może on sprawiać mylne wrażenie odnośnie stanu zaawansowania prac.
Z informacji przedstawionych w trakcie pokazu wynika, że w deweloping gry zaangażowany jest ok. 70-osobowy zespół. Aktualnie trwają prace m.in. nad mocami wirtualnych wampirów, infrastrukturą serwerów oraz funkcjami społecznościowymi. Plany na rok 2013 obejmują również takie elementy jak stroje, system walk PvE oraz opcje udziału w rozgrywce dostępne z poziomu przeglądarki internetowej.
Zagadką pozostaje wciąż termin premiery World of Darkness. Optymizmem może jednak napawać fakt, że deweloperzy z CCP zdołali przygotować narzędzia, które powinny znacznie ułatwić i przyspieszyć produkcję tytułu.