autor: Michał Kułakowski
World of Darkness – do sieci trafiły screeny oraz instrukcja ze skasowanego MMO
Do sieci wyciekły screeny oraz instrukcja testowej wersji alfa skasowanego w tym roku MMO World of Darkness. Gra miała być oparta na popularnym papierowym systemie RPG publikowanym przez firmę White Wolf.
- Gra MMO oparta na systemach RPG publikowanych przez firmę White Wolf
- W produkcji kontrowalibyśmy wampiry
- Projekt miał czerpać pomysły m.in. z DayZ i Rust, jednak został anulowany
W połowie kwietnia informowaliśmy, ze firma CCP Games oficjalnie zawiesiła prace nad MMO World of Darkness, które było oparte na papierowym systemie RPG stworzonym przez firmę White Wolf. Produkcja do ostatniej chwili zdawała się niezagrożona, przynajmniej dla jej twórców, którzy jeszcze w marcu wypowiadali się na temat swoich inspiracji oraz planów. Według CCP, ambitny projekt, który powstawał w bólach od 2008 roku, okazał się porażką i nie sprostał oczekiwaniom twórców, pochłaniając przy tym sporą ilość funduszy firmy, która tylko w tamtym roku odnotowała straty w wysokości 20 milionów dolarów.
Dzięki materiałom opublikowanym za pośrednictwem serwisu Reddit, gracze mogą sami przekonać się jak duży potencjał tkwił w produkcji. Najlepszy źródłem informacji jest 33-stronicowa instrukcja, która była rozsyłana do osób, biorących udział w marcowych, zamkniętych testach wczesnej wersji gry. Opatrzony screenami manual opisuje w większość działających i jeszcze niedokończonych systemów rozgrywki.
Akcja World of Darkness rozgrywała się we współczesności. Wcielaliśmy się w wampira należącego do jednego z czterech klanów, charakteryzujących się różnymi zdolnościami i stylem gry. Podczas zabawy zdobywaliśmy pożywienie żerując na ludziach, a także konkurując ze współbratymcami o jak najlepsze „tereny łowieckie”.
Tytuł posiadał zapowiadany system permanentnej śmierci postaci. Bohater miał być bezpowrotnie kasowany jeśli nie mogliśmy zapłacić za jego przywrócenie do życia punktami człowieczeństwa, które traciliśmy za niewłaściwe zachowanie i postępowanie wbrew wampirzemu kodowi. Opcja ta wiązała się w dużej mierze z zabawą PvP. W większości miejsc mogliśmy zostać zaatakowani przez inne osoby, które w ten sposób ryzykowały jednak utratę punktów człowieczeństwa, wykorzystywanych także przy przeszukiwaniu ciał zabitych graczy. Istotne byłoby więc minimalizowanie i kalkulowanie ryzyka związanego z agresywną grą.
Poza magią, specjalnym zdolnościami, bronią białą, mogliśmy korzystać też z broni palnej. Większość przedmiotów dostępnych w wersji alfa nie miała jednak własnych trójwymiarowych modeli. System walki był również niedopracowany i dość prosty. Według informacji przekazywanych przez testerów, deweloperzy mieli też eksperymentować z ideą mikropłatności.