Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 14 listopada 2023, 12:20

autor: Adam Adamczyk

Wiedźmin zainspirował reżysera Final Fantasy 7: Rebirth do stworzenia otwartego świata; to jedna z jego ulubionych gier

Wiedźmin okazał się jedną z inspiracji podczas tworzenia otwartego świata w Final Fantasy VII Rebirth. Reżyser gry jest wielkim fanem dzieł CD Projekt RED.

Źródło fot. Square Enix
i

Final Fantasy VII Rebirth ma kłaść nacisk na eksplorację otwartego świata, podobnie jak miało to miejsce w oryginale z 1997 roku po ucieczce z Midgaru. Square Enix ma doświadczenie w tworzeniu olbrzymich lokacji, ale okazuje się, że przy okazji najnowszej odsłony FF7 czerpało inspiracje z wielu innych gier, w tym najpewniej z kultowego Wiedźmina 3.

Wiedźmin zainspirował Final Fantasy VII Rebirth

W niedawnym wywiadzie dla francuskiego serwisu FFDream, zajmującego się tematyką gier z cyklu Final Fantasy, reżyser Final Fantasy VII Rebirth Naoki Hamaguchi podzielił się ciekawą informacją dotyczącą projektowania otwartego świata w grze. Jak przyznał, zespół sporo się nauczył podczas pracy nad Final Fantasy XV, ale czerpie też inspiracje z dzieł innych twórców. Twórca oznajmił, że podczas budowania świata w Rebirth inspirował się Wiedźminem (ze względu na rozległy otwarty świat prawdopodobnie chodzi o Wiedźmina 3) czy grami z cyklu Horizon, czyli Zero Dawn i Forbidden West.

Doświadczenie zdobyte przy tworzeniu otwartego świata Final Fantasy XV dobrze nam posłużyło, ale to nie wszystko, ponieważ osobiście jestem wielkim fanem Wiedźmina i serii Horizon. Bierzemy więc przykład z tego, co się sprawdziło w tych tytułach, ale pamiętając, że nadajemy tej grze własny charakter, aby uczynić ją wyjątkową częścią uniwersum Final Fantasy VII.

Olbrzymi otwarty świat Final Fantasy VII Rebirth

Otwarty świat w Final Fantasy VII Rebirth ma odgrywać bardzo ważną rolę. Rozgrywka rozpocznie się tuż po ucieczce z Midgaru, czyli w momencie, gdy drużyna rusza w dalszą drogę. Jak przyznał Hamaguchi we wrześniowym wywiadzie dla PlayStation, świat w Rebirth ma być bardzo rozległy i nie będzie w nim brakować zawartości. Wykonywanie zadań pobocznych ma podobno zająć dwukrotnie więcej czasu niż ukończenie linii fabularnej.

Gracze, którzy chcą cieszyć się światem w Final Fantasy VII Rebirth na jeszcze głębszym poziomie, będą mogli eksplorować wszystkie zakątki, odkrywając wiele różnych i ekscytujących momentów, takich jak nowe historie, walki i minigry. Najlepsze jest to, że można powrócić do poprzednich regionów, nawet jeśli główna misja przebiega poza danym obszarem.

Final Fantasy VII Rebirth zadebiutuje na PS5 29 lutego 2024 roku. Data premiery wersji PC nie jest jeszcze znana. Na koniec warto zaznaczyć, że produkcja została nominowana do nagrody w kategorii „najbardziej oczekiwana gra” w plebiscycie The Game Awards.

Adam Adamczyk

Adam Adamczyk

Pisaniem zajmuje się zawodowo od 2013 roku. W 2021 roku dołączył do GRYOnline.pl, gdzie poza tematyką gamingową zajmuje się informacjami stricte technologicznymi. Współpracował z największymi sklepami muzycznymi w Polsce, tworząc artykuły związane z instrumentami i ogólnie pojętym udźwiękowieniem. Grami komputerowymi interesuje się od dziecka. Poza tym jego zainteresowania obejmują grę na gitarze, komponowanie muzyki oraz sporty siłowe.

więcej