Wiedźmin 4 zmiażdżył konkurencję na The Game Awards 2024. Nawet nowa gra Naughty Dog nie miała z nim szans
Królem The Game Awards 2024 nie okazał się Astro Bot, a zwiastun Wiedźmina 4. Udostępniony podczas gali materiał wideo pod względem oglądalności w sieci przyćmił wszystkie inne produkcje.
Tegoroczna gala The Game Awards już za nami, ale kurz wzniecony w trakcie wydarzenia kłębił się będzie jeszcze przez długi czas. Wszystko za sprawą prezentacji zwiastuna Wiedźmina 4, który – co tu dużo mówić – skradł całe show. Pierwsze spojrzenie na najnowszą odsłonę serii studia CD Projekt Red przyćmiło nie tylko informacje o laureatach imprezy, ale także inne produkcje zaprezentowane w trakcie jej trwania.
Na dowód, że nie są to tylko puste słowa, wystarczy przytoczyć liczby, jakie wykręciły poszczególne zwiastuny na platformie YouTube. W celu lepszego oglądu sytuacji, sprawdziłem wyniki pochodzące z różnych kanałów.
Na pierwszy ogień poszło oficjalne konto The Game Awards. Udostępniony na nim zwiastun Wiedźmina 4 w momencie pisania tej wiadomości ma 214 tys. odtworzeń. Wynik ten plasuje produkcję studia CD Projekt Red na drugim miejscu, tuż za dość niespodziewanym liderem tej klasyfikacji, jakim jest Project Century, którego trailer obejrzano 226 tys. razy („Wiesiek” długo był jednak na prowadzeniu). Z kolei wyczekiwane nowe dzieło studia Naughty Dog – Intergalactic: The Heretic Prophet – ma „tylko” 56 tys. wyświetleń. 40 tys. odtworzeń zanotował natomiast nowy materiał z gry Borderlands 4. Jeszcze mniej, bo „zaledwie” 33 tys. razy. obejrzano zwiastun nowej Mafii.
Nowe dzieło „Redów” ma już jednak zdecydowaną przewagę, jeśli spojrzymy na youtube’owy kanał IGN. Tam trailer przygód Ciri obejrzano już ponad 5,3 miliona razy. Dla porównania: zwiastun Elden Ring: Nigthreign odtworzono nam 2 mln razu, wspomnianej Mafii: The Old Country 538 tys., a Intergalactic: The Heretic Prophet zanotowało dotychczas 371 tys. odtworzeń. Turok: Origins uzyskał z kolei wynik 269 tys.
Na kanale PlayStation trailera Wiedźmina 4 pojawił się zaledwie godzinę temu, więc ma dopiero 2,1 tys. wyświetleń. Warte odnotowania jest to, że nadchodząca produkcja studia Naughty Dog uzyskała tam 836 tys. odtworzeń.
Na koniec przyjrzałem się kanałom The Witcher oraz Naugh ty Dog. W tym porównaniu zwiastun produkcji „Redów” dosłownie zmiażdżył dzieło twórców The Last of Us. Standardową wersję trailera Intergalactic: The Heretic Prophet obejrzano 634 tys. razy, a Wiedźmina 4 w 2,6 mln razy.