Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 23 września 2021, 20:53

Postacie z Wiedźmina 3 jak żywe dzięki SI

Użytkownik Reddita użył wykorzystującej sztuczną inteligencję aplikacji StyleCLIP do nadania realizmu twarzom NPC z gry Wiedźmin 3: Dziki Gon. Efekt jego pracy robi duże wrażenie.

Modele postaci niezależnych w Wiedźminie 3 lubiły się powtarzać, ale trudno było im odmówić uroku. Poza tym pasowały do przedstawionego świata. Czy były jednak realistyczne? Do pewnego stopnia – tak. Niemniej ich twarzom daleko było do tego, co widujemy na co dzień. Jeśli zastanawialiście się, jak NPC z trzeciego „Wieśka” mogliby wyglądać w rzeczywistości, swoją ciekawość zaspokoicie choćby dzięki aplikacji StyleCLIP (więcej w ramce) – tak jak zrobił to użytkownik Reddita o ksywce gutekx12.

JAK DZIAŁA StyleCLIP?

Sztuczna inteligencja opisze wybrane przez Was zdjęcie bądź screen za pomocą kilku parametrów tekstowych, które można w łatwy sposób modyfikować. Dzięki temu zmienimy konkretną rzecz, np. długość włosów postaci, nijak nie ingerując w pozostałe elementy jej fizjonomii. Jak to działa w praktyce? Jeśli jesteście ciekawi, polecam Wam obejrzeć ten filmik. Co bardziej dociekliwe osoby odsyłam natomiast tutaj. Pod linkiem – oprócz szczegółowego opisu – znajdziecie także wiele przykładów zastosowania StyleCLIP.

Internauta użył wykorzystującego sztuczną inteligencję oprogramowania do nadania twarzom postaci niezależnych z Wiedźmina 3 nieco więcej realizmu. Efekty jego pracy możecie podziwiać na poniższych screenach (po lewej stronie znajdują się NPC z gry, po prawej zaś oblicza poddane obróbce).

Źródło: https://www.reddit.com/r/witcher/comments/ptqoh1/i_used_ai_to_make_random_npc_realistic.

Źródło: https://www.reddit.com/r/witcher/comments/ptqoh1/i_used_ai_to_make_random_npc_realistic.

Źródło: https://www.reddit.com/r/witcher/comments/ptqoh1/i_used_ai_to_make_random_npc_realistic.

Źródło: https://www.reddit.com/r/witcher/comments/ptqoh1/i_used_ai_to_make_random_npc_realistic.

Źródło: https://www.reddit.com/r/witcher/comments/ptqoh1/i_used_ai_to_make_random_npc_realistic.

Nie wiem jak na Was, ale na mnie robi to wrażenie. Aż chciałoby się, aby jakiś zmyślny twórca modów znalazł sposób na przeniesienie tych realistycznych twarzy do gry. Cóż, nic nie jest niemożliwe, o czym najlepiej świadczą modyfikacje pokroju First Person Camera Reworked – pisaliśmy o niej tutaj – która sprawiła, że doświadczenie płynące z patrzenia ma świat Wiedźmina oczami Geralta (to jest z widoku FPP, a nie TPP) stało się znacznie bardziej wiarygodne.

Hubert Śledziewski

Hubert Śledziewski

Zawodowo pisze od 2016 roku. Z GRYOnline.pl związał się pięć lat później – choć zna serwis, odkąd ma dostęp do Internetu – by połączyć zamiłowanie do słowa i gier. Zajmuje się głównie newsami i publicystyką. Z wykształcenia socjolog, z pasji gracz. Przygodę z gamingiem rozpoczął w wieku czterech lat – od Pegasusa. Obecnie preferuje PC i wymagające RPG-i, lecz nie stroni ani od konsol, ani od innych gatunków. Kiedy nie gra i nie pisze, najchętniej czyta, ogląda seriale (rzadziej filmy) i mecze Premier League, słucha ciężkiej muzyki, a także spaceruje z psem. Niemal bezkrytycznie kocha twórczość Stephena Kinga. Nie porzuca planów pójścia w jego ślady. Pierwsze „dokonania literackie” trzyma jednak zamknięte głęboko w szufladzie.

więcej