autor: Grzegorz Ferenc
Warhammer 40,000: Dark Millennium traci charakter MMORPG
Koncern THQ, wydawca Vigil i Relic, poinformował, że Warhammer 40,000: Dark Millennium nie ukaże się jako gra akcji MMO. Decyzja o zmianie gatunku tytułu została podyktowana sytuacją na rynku i doprowadziła do zwolnienia 118 osób pracujących nad grą.
Firma THQ poinformowała, że Warhammer 40,000: Dark Millennium Online porzuca format MMO i ukaże się jako tytuł z „wciągającą kampanią dla pojedyńczego gracza i różnorodnym trybem rozgrywki wieloosobowej”, cechujący się „wysoką jakością i wieloma elementami społecznościowymi”.
Wokół Dark Millennium od dłuższego czasu panowała wróżąca niewiele dobrego cisza informacyjna. Masowa gra sieciowa, w którą firma THQ zainwestowała ponad 50 milionów dolarów, miała według pierwszych zapowiedzi twórców „pokazać innym MMORPG-om czym jest akcja”. Wygląda na to, że na zapowiedziach się skończyło.
Tłumacząc się z powziętej decyzji, szef THQ Brian Farrell powiedział:
Od dawna szukaliśmy partnera biznesowego, aby móc wydać Dark Millennium jako MMO. Jednakże zmieniająca się sytuacja na rynku i konieczność poniesienia dodatkowych inwestycji na dokończenie tytułu w zakładanej formie skłoniły nas do powzięcia decyzji o zmianie gatunku z MMO na grę akcji ze znakomitą kampanią dla pojedyńczego gracza i trybem rozgrywki wieloosobowej, o wysokiej jakości wykonania i z wieloma elementami społecznościowymi.
Farrell dodał, że jest to najlepsza decyzja biorąc pod uwagę zasoby finansowe firmy i oczekiwania fanów gier osadzonych w uniwersum Warhammera 40,000.
W wyniku zmiany charakteru gry, ze studia Vigil Games musiało odejść 79 pracowników. To właśnie firma pracująca obecnie nad Darksiders II podejmie się zadania przerobienia Dark Millennium na grę akcji. Współpracujące z nią studio Relic, w którym cięcia dotknęły 39 osób, skupi się na pracach nad kolejnymi tytułami z serii Company of Heroes i Warhammer 40,000: Dawn of War.