Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 14 marca 2011, 10:50

autor: Marcin Skierski

THQ stawia na MMO w świecie Warhammera 40,000 ponad 50 mln dolarów

Paul Pucino, wiceprezes i dyrektor finansowy THQ, ogłosił na konferencji Wedbush Morgan plany koncernu na najbliższe lata. Szczególnie zainteresowani powinni być nimi gracze wyczekujący premiery Warhammer 40,000: Dark Millennium Online.

Paul Pucino, wiceprezes i dyrektor finansowy THQ, ogłosił na konferencji Wedbush Morgan plany koncernu na najbliższe lata. Szczególnie zainteresowani powinni być nimi gracze wyczekujący premiery Warhammer 40,000: Dark Millennium Online.

THQ stawia na MMO w świecie Warhammera 40,000 ponad 50 mln dolarów - ilustracja #1
Warhammer 40,000: Dark Millennium Online

Dowiedzieliśmy się bowiem, że ta ambitna produkcja MMO otrzyma solidne wsparcie finansowe. Mimo że pieniądze to nie wszystko, budżet na poziomie ok. 50 milionów dolarów może zachęcić twórców ze studia Vigil Games do wytężonej pracy. Z drugiej strony wydaje się to niewiele w porównaniu do 300 milionów przeznaczonych rzekomo przez BioWare i Electronic Arts na stworzenie Star Wars: The Old Republic.

Niedawno potwierdzono, że Warhammer 40,000: Dark Millennium Online pojawi się na rynku w roku fiskalnym 2013 (okres od 1 kwietnia 2012 do 31 marca 2013). Na efekty prac wyżej wymienionego dewelopera przyjdzie nam więc jeszcze poczekać. Jesteśmy ciekawi czy tak duża pomoc finansowa spowoduje, że na rynek trafi produkcja dopracowana w każdym calu.

Odzyskanie tak pokaźnej kwoty wyłożonej na jeden tytuł, wiąże się z koniecznością zdobycia przez niego dużej grupy klientów. Na razie nie ustalono jednak konkretnego progu abonentów, jakich musi zyskać sobie nowy Warhammer, by na siebie zarobić. Dopiero z czasem mamy zostać poinformowani o takich danych.

THQ stawia na MMO w świecie Warhammera 40,000 ponad 50 mln dolarów - ilustracja #2
Homefront

Tego typu informację zdradzono za to w kontekście zbliżającej się premiery Homefront. Ta nowa marka w gatunku pierwszoosobowych strzelanin musi podobno znaleźć co najmniej dwa miliony nabywców, aby zwróciły się koszty jej produkcji. W przypadku debiutującej serii jest to zawsze wielka niewiadoma, ale patrząc na rekordowe ilości składanych zamówień przedpremierowych na ten tytuł, koncern może być nieco spokojniejszy o przekroczenie wyznaczonego pułapu sprzedanych egzemplarzy.

Pucino zdradził również, że firma wiąże swoje największe nadzieje z PlayStation 3 oraz Xboksem 360. To właśnie te platformy w najbliższych trzech latach mają wygenerować największą część przychodu firmy THQ. Pomóc ma w tym wydawanie 1-2 potencjalnych hitów każdego roku oraz ich kontynuacji co 24-30 miesięcy.