W Assassin’s Creed: Shadows zadania poboczne będą ważniejsze niż w poprzednich częściach. To dzięki nim poznamy pełną historię Naoe i Yasuke
Reżyser kreatywny Assassin's Creed: Shadows opowiedział więcej o zadaniach pobocznych w grze. W niektórych z nich mamy zobaczyć retrospekcje z przeszłości Naoe i Yasuke.
![](/i/h/17/477003791.jpg)
Do premiery Assassin's Creed: Shadows został jeszcze ponad miesiąc i przez ten czas Ubisoft ma wypuszczać kolejne materiały z gry. Reżyser kreatywny produkcji, Jonathan Dumont, również podkręca atmosferę wokół nowego „Asasyna”, wyjaśniając w rozmowie z serwisem Screen Rant podział zadań pobocznych.
W sumie questy mają dzielić się na trzy rodzaje: cele lub bandyci, skupione na relacjach oraz ukryte za mechanikami medytacji. Pierwszy typ skupia się na likwidacji poszczególnych osób, a drugi rozbudowuje więź z danymi postaciami. Najciekawszy wydaje się natomiast trzeci, mający ukazywać retrospekcje z przeszłości Naoe i Yasuke.
Jest kilka niespodzianek: część pobocznej zawartości jest ukryta za kilkoma mechanikami medytacji, pozwalającymi doświadczyć przeszłości Naoe, a potem Yasuke. To są retrospekcje, które dostajemy. Na początku grasz, nie wiedząc dokładnie, kim oni są, a potem doznajesz czegoś w stylu: „Och, dlatego tu jest”.
Dzięki tym urywkom z życia protagonistów dowiemy się więcej o motywacjach, które doprowadziły ich do obecnego miejsca. Ponadto lepiej poznamy samych bohaterów, gdyż na początku przygody mamy mieć o nich bardzo mało informacji.
Przypomnijmy, że w innym wywiadzie reżyser kreatywny gry opowiedział więcej o budowie i rozbudowie własnej kryjówki, w której będzie można gromadzić choćby napotkane zwierzęta. Ponadto szerzej skomentował decyzję o wprowadzeniu do rozgrywki dwójki grywalnych postaci. Podczas rozmowy z naszą redakcją stwierdził zaś mi.in., że AC: Shadows nie jest japońską grą, tylko „Asasynem” osadzonym w Japonii.
Assassin’s Creed: Shadows zadebiutuje 20 marca 2025 roku na PC, PlayStation 5 oraz Xboxach Series X/S.