Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 27 października 2020, 13:37

autor: Bartosz Woldański

Vampire Bloodlines 2 - za fabułę odpowiada teraz scenarzystka ME: Andromeda

Poznaliśmy nazwiska nowych osób, które po ostatnich zwolnieniach zajmą się fabułą Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2. Są nimi współtwórcy scenariusza Mass Effect: Andromeda, Ghost of Tsushima i Assassin’s Creed: Odyssey.

Nad tworzoną przez studio Hardsuit Labs grą Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2 zgromadziły się czarne chmury. Najpierw odcięto się od Chrisa Avellone’a, uważanego za ojca m.in. Planescape: Torment, z powodu oskarżeń o molestowanie seksualne, a następnie firma Paradox Interactive, wydawca wampirzego RPG-a, zwolniła głównych scenarzystów – Briana Mitsodę i Ka’aia Cluneya. Jakby było tego mało, to niedawno szeregi studia Hardsuit Labs opuściła Cara Ellison, która również była jedną z głównych projektantek fabuły Bloodlines 2. Teraz poznaliśmy nazwiska osób, które przejmą po nich schedę. Są to Samantha Wallschlaeger i Jordan Mychal Lemos, którzy zajęli stanowiska głównych projektantów fabuły w Hardsuit Labs.

Są to ludzie, którzy pracowali wcześniej w takich studiach, jak Monolith Productions, ArenaNet, BioWare, Ubisoft i Sucker Punch. Samantha Wallschlaeger znana jest przede wszystkim ze scenariusza Mass Effect: Andromeda, czyli najbardziej krytykowanej przez fanów odsłony space operowej serii RPG-ów akcji, i Star Wars: The Old Republic. Z kolei Jordan Lemos maczał palce w fabule czy postaciach wydanego w tym roku Ghost of Tsushima na wyłączność PS4 i nominowanej do nagrody Amerykańskiej Gildii Scenarzystów (ang. Writers Guild Awards) gry Assassin’s Creed: Odyssey. Choć historie w tych tytułach były mniej lub bardziej przyzwoite, to daleko im do poziomu, jakiego fani oczekiwaliby po kontynuacji Bloodlines.

Vampire Bloodlines 2 - za fabułę odpowiada teraz scenarzystka ME: Andromeda - ilustracja #1
Oto za co odpowiadała Samantha Wallschlaeger w Mass Effect: Andromeda i Star Wars: The Old Republic. Źródło: LinkedIn.

Kluczowe jest to, czy zatrudnienie nowych scenarzystów będzie wiązać się z większymi zmianami w fabule Bloodlines 2, czy jedynie z poprawkami tego, co zostało już opracowane, lub ewentualnie przepisaniem wybranych, odstających jakościowo questów, dialogów czy postaci. Wydawać by się mogło, że skoro prace nad grą były już – przynajmniej teoretycznie – na finiszu, bardziej prawdopodobna jest ta druga opcja, ale tak naprawdę nie znamy przyczyn zwolnień Mitsody czy Cluneya i natury problemów, z jakimi boryka się nadchodzący RPG. Obawy społeczności graczy są jak najbardziej uzasadnione. Miejmy nadzieję, że ta historia doczeka się dobrego finału.

Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2 miało pierwotnie ukazać się w marcu 2020 roku, ale gra zaliczyła parę opóźnień. Nowy termin premiery wyznaczono na bliżej nieokreślony okres 2021 roku, a niepokojące doniesienia z ostatnich tygodni sugerują, że obsuwa może być większa, niż pierwotnie przewidywano. Tytuł zawita na PC oraz konsole PlayStation 4, PS5, Xbox One i Xbox Series X/S.