Ubisoft w liczbach
Francuski koncern Ubisoft podzielił się kolejnymi szczegółami z raportu finansowego za 2009 rok fiskalny. W dwunastomiesięcznym okresie zakończonym 31 marca firma odnotowała znaczący wzrost przychodów. Po raz kolejny wypracowała również zysk, dowodząc, że światowa recesja nie jest jej straszna. Podzieliła się z nami również informacjami na temat swoich przyszłych planów.
Francuski koncern Ubisoft podzielił się kolejnymi szczegółami z raportu finansowego za 2009 rok fiskalny. W dwunastomiesięcznym okresie zakończonym 31 marca firma odnotowała znaczący wzrost przychodów. Po raz kolejny wypracowała również zysk, dowodząc, że światowa recesja nie jest jej straszna. Podzieliła się z nami również informacjami na temat swoich przyszłych planów.
W okresie od 1.04.08 do 31.03.09 koncern Ubisoft odnotował sprzedaż na poziomie 1,05 miliarda euro. W porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego był to oczywiście wynik lepszy – firma poprawiła rezultat aż o 14%. Dowiedzieliśmy się wreszcie, że przełożyło się to automatycznie na wypracowanie zysków, które zamknięto ostatecznie na poziomie 69 milionów euro (37% spadek w porównaniu do roku zeszłego). Według prezesa firmy, Yvesa Guillemota, informacje te świadczą o obraniu dobrego modelu biznesowego, opartego w największej mierze na utrzymywaniu niewielkiej liczby studiów deweloperskich złożonych z najlepszych artystów i programistów działających na rynku. W ciągu dwunastu miesięcy zakończonych 31 marca Ubisoft zainwestował blisko 85 milionów euro. Większość z nich włożona została w uruchomienie pięciu nowych studiów deweloperskich oraz zatrudnienie 1300 nowych pracowników (więcej na ten temat znajdziecie w tym miejscu).
Guillemot podzielił się ponadto szczegółami głównego, czteropunktowego planu rozwojowego firmy. Po pierwsze, Ubisoft włoży zdecydowanie więcej pieniędzy w dopracowanie swoich najważniejszych marek (Assassic’s Creed, Splinter Cell itd.). Po drugie, istotna będzie ekspansja w nieznanych dotąd firmie kierunkach. Najlepszym tego przykładem jest sukces marki Shaun White Snowboarding, która będzie teraz dynamicznie rozwijana. Po trzecie, koncern będzie rozwijać dział kontroli jakości gier, aby w przyszłości nie dopuścić do wydania niedokończonych pozycji. I wreszcie po czwarte – Ubisoft rozpoczął już eksplorację nowych technologii mogących przybliżyć firmę do czasów, kiedy na rynek trafi nowa generacja konsol.
Prezes Ubisoftu przekazał także kilka innych ciekawych informacji. Dowiedzieliśmy się więc, że nad Assassin’s Creed 2 pracuje nie tylko trzy razy większy zespół niż nad częścią pierwszą, ale również, że wydatki przeznaczone na produkcję dzieła będą o 20% wyższe, aniżeli koszty poniesione w przypadku dewelopingu przygód Altaira wydanych w listopadzie 2007 roku. Pewnym jest również, że zarówno Assassin’s Creed II, jak i Splinter Cell: Conviction oraz Avatar bazujący na filmie Jamesa Camerona będą mogły liczyć na wsparcie ze strony zawartości dodatkowej. DLC zostaną opublikowane w ramach Xbox Live i PlayStation Network w terminie światowej premiery wszystkich trzech produkcji. Z ujawnionych dzisiaj informacji na temat planu wydawniczego Ubisoftu wynika, że dojdzie do niej w okresie świątecznym bieżącego roku.
To oczywiście nie wszystkie informacje ujawnione przez francuskiego producenta i wydawcę zarazem. Dzisiaj otrzymaliśmy również szansę zapoznania się z oficjalną zapowiedzią nowej odsłony cyklu Shaun White Snowboarding. Dzieło noszące podtytuł World Stage zostanie wydane pod koniec bieżącego roku wyłącznie w wersji na konsolę Nintendo Wii. Produkcja będzie oczywiście wykorzystywać matę Balance Board, która pełnić będzie rolę deski snowboardowej.