Ubisoft przedstawia historię skradania w Assassin's Creed i potwierdza powrót zapomnianego elementu w Shadows
Podwójne zabójstwa powrócą do serii Assassin's Creed po blisko dekadzie, aczkolwiek nie wiemy jeszcze, w jakiej formie.
Ubisoft przedstawił „ewolucję skradania” w serii Assassin’s Creed i potwierdził powrót mechaniki podwójnych zabójstw w AC: Shadows. Wpis na oficjalnej stronie wydawcy szczegółowo omawia systemy gry związane z przekradaniem się przez lokacje nowego AC – oraz dyskretnymi zabójstwami.
O tych mechanikach mówiono od dłuższego czasu, aczkolwiek głównie w formie pojedynczych wzmianek dotyczących różnic między dwójką grywalnych bohaterów. Te jednak budziły pewne wątpliwości. Dość przypomnieć zamieszanie wokół obecności lub braku ukrywania się w tłumie.
Nowy artykuł udostępniony przez Ubisoft również ma parę niedopowiedzeń, a przy okazji szczegółowo omawia rozwój elementów skradankowych w kolejnych odsłonach serii – od 2008 roku po czasy współczesne.
Jedną z informacji potwierdzonych w treści wpisu jest zróżnicowanie skrytobójstw w zależności od oręża wykorzystywanego przez Naoe. Wśród dostępnych opcji znajdzie się też połączenie klasycznego ukrytego ostrza z nożem tanto, by jednocześnie wyeliminować dwóch przeciwników stojących obok siebie.
Nie jest to nowość dla cyklu, ale też nie pojawiła się ona w żadnym nowym „Asasynie”. Ostatni raz podwójne skrytobójstwo było dostępne w AC: Syndicate z 2015 roku, a więc prawie 10 lat temu.
Warto zauważyć, że wpis nie wyjaśnia, jak dokładnie będą wyglądały podwójne zabójstwa. Część graczy podejrzewa, że nie będą one miały wiele wspólnego ze starą wersją tej mechaniki. Niemniej nie mamy żadnego materiału prezentującego ten element w akcji.
Assassin’s Creed: Shadows zadebiutuje 15 listopada na PC, PS5 i XSX/S.