Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 4 września 2024, 14:02

Ubisoft przedstawia historię skradania w Assassin's Creed i potwierdza powrót zapomnianego elementu w Shadows

Podwójne zabójstwa powrócą do serii Assassin's Creed po blisko dekadzie, aczkolwiek nie wiemy jeszcze, w jakiej formie.

Źródło fot. Ubisoft.
i

Ubisoft przedstawił „ewolucję skradania” w serii Assassin’s Creed i potwierdził powrót mechaniki podwójnych zabójstw w AC: Shadows. Wpis na oficjalnej stronie wydawcy szczegółowo omawia systemy gry związane z przekradaniem się przez lokacje nowego AC – oraz dyskretnymi zabójstwami.

O tych mechanikach mówiono od dłuższego czasu, aczkolwiek głównie w formie pojedynczych wzmianek dotyczących różnic między dwójką grywalnych bohaterów. Te jednak budziły pewne wątpliwości. Dość przypomnieć zamieszanie wokół obecności lub braku ukrywania się w tłumie.

Nowy artykuł udostępniony przez Ubisoft również ma parę niedopowiedzeń, a przy okazji szczegółowo omawia rozwój elementów skradankowych w kolejnych odsłonach serii – od 2008 roku po czasy współczesne.

Jedną z informacji potwierdzonych w treści wpisu jest zróżnicowanie skrytobójstw w zależności od oręża wykorzystywanego przez Naoe. Wśród dostępnych opcji znajdzie się też połączenie klasycznego ukrytego ostrza z nożem tanto, by jednocześnie wyeliminować dwóch przeciwników stojących obok siebie.

Nie jest to nowość dla cyklu, ale też nie pojawiła się ona w żadnym nowym „Asasynie”. Ostatni raz podwójne skrytobójstwo było dostępne w AC: Syndicate z 2015 roku, a więc prawie 10 lat temu.

Warto zauważyć, że wpis nie wyjaśnia, jak dokładnie będą wyglądały podwójne zabójstwa. Część graczy podejrzewa, że nie będą one miały wiele wspólnego ze starą wersją tej mechaniki. Niemniej nie mamy żadnego materiału prezentującego ten element w akcji.

Assassin’s Creed: Shadows zadebiutuje 15 listopada na PC, PS5 i XSX/S.

  1. Co powinniście wiedzieć o Assassin's Creed: Shadows jako konsumenci. Najważniejsze informacje w pigułce

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej