Ubisoft chce gier free-to-play dla swoich największych marek
Firma Ubisoft zamierza zmienić strategię rozwoju. Wydawca chce, aby jego największe marki otrzymały odsłony free-to-play.
Podczas omawiania sprawozdania finansowego szefostwo firmy Ubisoft opowiedziało o zmianach w strategii rozwoju. Wydawca nie chce już polegać tylko na 3-4 wysokobudżetowych premierach AAA każdego roku. W planach są inwestycje w duże produkcje free-to-play przynależące do najważniejszych marek koncernu.
Należy tutaj podkreślić, że nie oznacza to wcale, że Ubisoft porzuci tradycyjne płatne produkcje premium. Pozycje darmowe z mikropłatnościami mają uzupełniać ofertę wydawcy i umożliwić mu dotarcie do nowych graczy.
Taka strategia nie dziwi. Popularne gry free-to-play zapewniają stabilne przychody przez długi czas i większość wydawców chce je mieć w ofercie. Ubisoft w tej kategorii do tej pory radził sobie dosyć słabo. Zeszłoroczne Hyper Scape okazało się sporym rozczarowaniem pod względem finansowym, ale firma twierdzi, że wyciągnęła z tego odpowiednie wnioski. Zaskakująco dobrze rozwija się za to Brawlhalla, która nadal zdobywa wielu nowych graczy.
Sukces Call of Duty: Warzone pokazał, jak opłacalne może być rozbudowanie marek premium o spin-offy free-to-play. Co więcej, wcale nie odbyło się to kosztem bardziej tradycyjnego Call of Duty: Black Ops - Cold War. Wydaje się, że o taki właśnie model chodzi Ubisoftowi.
Przejawem zmienionej strategii jest zapowiedziane kilka dni temu Tom Clancy’s The Division Heartland, które jest produkcją darmową z mikropłatnościami zmierzającą na pecety i konsole. Trwają również prace nad mobilną odsłoną marki, które prawie na pewno również wykorzysta model free-to-play. Równolegle Ubisoft będzie jednak dalej rozwijał odnogę premium tej serii i w produkcji znajduje się kolejny dodatek do Tom Clancy's The Division 2.
- AC Valhalla przynosi rekordowe przychody Ubisoftowi; nowe informacje o ważnych markach francuskiej firmy
- Ubisoft - strona oficjalna