Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 26 lipca 2024, 12:49

Tygiel to pierwsza z „przełomowych” aktualizacji No Rest for the Wicked. Gra otrzymała duże poprawki wydajności oraz sporo nowości

Tygiel w No Rest for the Wicked doczekał się sporej rozbudowy, a to tylko część nowości w nowej aktualizacji gry.

Źródło fot. Moon Studios / Private Division.
i

No Rest for the Wicked otrzymało największą aktualizację od czasu rozpoczęcia wczesnego dostępu. Tygiel (Crucible) to pierwsze takie uaktualnienie od czasu zmiany podejścia studia Moon w kwestii rozwoju gry, które – idąc śladami twórców Helldivers 2 – postawiło na rzadsze, ale bardziej obszerne łatki.

Nowy patch powiększył świat gry, rozbudowując dotychczasowe lokacje, dodał nowe wzmocnienia broni (zamrożenie i strzaskanie, przebicie i rozerwanie) oraz bezpańskie zwierzęta. Tak, te ostatnie można pogłaskać.

Sporo uwagi poświęcono także „poważnym aktualizacjom wydajności”, a do tego No Rest for the Wicked jest teraz kompatybilny ze Steam Deckiem. Łącznie twórcy poprawili też ponad pół tysiąca błędów.

Głębszy Tygiel

Tytułowy Tygiel Cerimów był obecny w grze od początku, ale nowa aktualizacja znacznie go rozbudowała. Teraz przy każdym przejściu Tygla w NRftW zwiedzimy ponad trzykrotnie więcej losowych pomieszczeń, w tym wiele zupełnie nowych. Do tego doszła kolejna frakcja wrogów: Zmrok (Gloam, „zagubione dusze zarażone Pomorem w głębokich, wilgotnych jaskiniach na terenie Sacry”).

Najważniejszą nowością jest system Echa – to ponad 200 modyfikatorów pozwalających spersonalizować wizyty w Tyglu. Ta mechanika była planowana od początku, ale dopiero teraz trafiła do gry, pozwalając wybrać efekty i wzmocnienia, dzięki którym żadne podejście nie będzie takie same.

Seneszal i egzaltacja

W nowym Tyglu znajduje się też kolejny kupiec: Seneszal. Za Nasienie Zmroku (znajdywane w odmętach Tygla) można przetworzyć surowce i skorzystać z innych cennych usług. Rzecz jasna, w im głębszy mrok się zagłębimy (czytaj: im dalej dotrzemy), tym więcej tej nowej waluty zdobędziemy.

Z tą postacią jest związany także kolejny sposób ulepszania ekwipunku poprzez jego „egzaltację”. Na stałe zwiększa to potencjał bojowy ekwipunku, dzięki czemu będzie on przydatny także na późniejszych etapach rozgrywki.

Pełną listę zmian w Tyglu znajdziecie w ogłoszeniu, które zespół Moon Studios opublikował na karcie gry na Steamie. Gracze przyjęli patch raczej ciepło, choć pojawiają się sprzeczne doniesienia co do faktycznej skali poprawek optymalizacji. Większość graczy wspomina, że dostrzegła wyraźną poprawę, ale nada liczy na dalsze usprawnienia.

Warto dodać, że No Rest for the Wicked jest obecnie dostępne w promocyjnej cenie 127,20 zł.

  1. No Rest for the Wicked – recenzja gry we wczesnym dostępie. Czeka nas hit, o ile twórcy faktycznie dopracują grę
  2. No Rest for the Wicked – poradnik do gry

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej