autor: Szymon Liebert
Twórcy World in Conflict zajmą się grami MMO
Kilka dni temu informowaliśmy o przejęciu firmy Massive przez francuskiego wydawcę Ubisoft. Informacja ta była ulgą dla miłośników World in Conflict, w związku z którym szykowane jest rozszerzenie i konwersja. Sytuacja tych projektów była niepewna, wobec wcześniejszych problemów. Według ostatnich doniesień Massive zajmie się również nowym przedsięwzięciem, dość zgodnym z samą nazwą firmy.
Kilka dni temu informowaliśmy o przejęciu firmy Massive przez francuskiego wydawcę Ubisoft. Informacja ta była ulgą dla miłośników World in Conflict, w związku z którym szykowane jest rozszerzenie i konwersja. Sytuacja tych projektów była niepewna, wobec wcześniejszych problemów. Według ostatnich doniesień Massive zajmie się również nowym przedsięwzięciem, dość zgodnym z samą nazwą firmy.
O sprawie powiedział prezes Ubisoftu - Yves Guillemot. Wskazał on niejako nowy kierunek w polityce wydawniczej firmy. Okazuje się więc, że znany wydawca chce podjąć kolejne próby wejścia na rynek masowych gier sieciowych, tym razem jednak serwując nieco lżejsze propozycje.
Wśród wielu produkcji dla bardziej doświadczonych i zaangażowanych graczy, sukcesy święcą bowiem tytuły mniej wymagające i prostsze. Do tej pory, jak wskazuje pan Guillemot, spotykaliśmy je głównie na rynku chińskim, chociaż powoli pojawiają się także w Ameryce i Europie. Ubisoft chciałby zagospodarować ten przynoszący niezłe zyski fragment rynku.
Trzeba przyznać, że wcześniej firmie Ubisoft spotkania z rasowymi grami MMO wychodziły średnio. Wystarczy tu wspomnieć niezbyt udanego Shadowbane czy dość kiepskiego The Matrix Online, któremu do sukcesu nie wystarczyło wykorzystanie motywów głośnego filmu. Czy tym razem firmie się uda?
Tego nie wiemy, chociaż wydaje się to możliwe – w końcu nabyto nowe siły w postaci Massive. Guillemot (Ubisoft) podkreślił zdolności tej ekipy na polu strategii czasu rzeczywistego, jednak dodał, że zajmie się ona rozszerzeniem oferty wydawcy o dobre produkcje sieciowe. Tak więc, firma Massive zajmie się produkcją gier MMO dla swojego nowego właściciela i współpracownika.
Prócz planowanych lżejszych propozycji, Ubisoft w przyszłości planuje poszerzyć działalność o gry MMO z gatunków RPG i RTS. Tutaj może należałoby upatrywać rzeczywistej roli Massive, firmy, która przecież, jak sam prezes Ubisoftu przyznał, specjalizuje się w dynamicznych strategiach (Ground Control, World in Conflict). Chociaż na razie nie mamy żadnych konkretnych informacji o przyszłych projektach, już dziś pomarzyć można o sieciowej grze dla wielu użytkowników w klimatach World in Conflict, opowiadającej o wirtualnym konflikcie, w których udział brałby naprawdę cały świat (graczy).
Wraz z tym ogłoszeniem nie otrzymaliśmy komentarza w sprawie World in Conflict: Soviet Assault, czyli planowanego dodatku do tego świetnego tytułu. Mamy oczywiście nadzieję, że projekt nie został anulowany i znajduje się nadal w produkcji.