Twórcy STALKER-a 2 są zachwyceni współpracą z Microsoftem. „Pomogli w sytuacjach, w których nie do końca powinni”
Jeden z deweloperów STALKER-a 2 zdradził, jak wyglądała współpraca studia GSC Game World z Microsoftem. Okazuje się, że przedstawiciele amerykańskiej korporacji byli bardzo pomocni dla ekipy z Ukrainy.
Od oficjalnej zapowiedzi S.T.A.L.K.E.R.-a 2 minęło już przeszło 6 lat. Droga do tegorocznej premiery była dla studia GSC Game World usłana wieloma przeszkodami, za których kulminację należy uznać atak Rosji na Ukrainę. Okazuje się jednak, że w obliczu tych niesamowitych trudności nasi wschodni sąsiedzi znaleźli oparcie w Microsofcie.
W niedawnym wywiadzie dla serwisu TheGamer PR menedżer GSC Game World, Zakhar Bocharov, uchylił nieco kulisy współpracy z przedstawicielami amerykańskiego giganta. Twórca wyjawił, że Microsoft nie tylko nie naciskał na szybszą premierę gry S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl, ale także pomagał w sprawach, które nie były jego obowiązkiem.
Nie uwierzysz w tę odpowiedź, ponieważ brzmi ona niezwykle marketingowo, ale Microsoft nie stawiał żadnych wymagań co do daty premiery lub zawartości. Nie są naszymi wydawcami. Mamy tylko umowę dotyczącą Game Passa [S.T.A.L.K.E.R. 2 trafi do tej usługi na premierę – dop. red.].
Osobiście nigdy nie spodziewałem się, że korporacja tej wielkości będzie tak pomocna. Nie mogę powiedzieć o konkretnych przypadkach, ale pomogli w sytuacjach, w których nie do końca powinni. Równie dobrze mogli powiedzieć: „Nie, to nie nasza wina. To wasza sprawa. Powodzenia. Rozwiążcie to” – tłumaczył deweloper.
Bocharov w szczególności pochwalił szefa Microsoft Gaming, Phila Spencera, określając go jako „wspierającego i troskliwego”.
Nigdy nie spodziewałem się, że korporacja tej wielkości może być tak blisko deweloperów, którzy są w złej sytuacji. To było niesamowite. To jest profesjonalna więź, którą bardzo cenimy, ponieważ bez nich wszystko wyglądałoby zupełnie inaczej – dodał.
Chociaż w przypadku studia GSC Game World Microsoft zaprezentował się z bardzo pozytywnej strony, nie wszyscy twórcy miło wspominają współpracę z gigantem z Redmond. Jedną z takich ekip jest zespół Jyamma Games. Twórcy soulslike’a Enotria: The Last Song niedawno ujawnili, że ich produkcja została opóźniona na Xboxach przez ignorancję przedstawicieli Microsoftu. Nagłośnienie sprawy poskutkowało tym, że Phil Spencer ze swoim zespołem postanowili przeprosić deweloperów i podjąć z nimi współpracę.
Na koniec przypomnijmy, że S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of the Chornobyl zadebiutuje 20 listopada na PC i XSX/S w wersji z polskimi napisami. Na premierę gra będzie również dostępna w usłudze PC/Xbox Game Pass.