Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 11 lutego 2025, 09:07

Twórcy PoE odpowiedzieli na najnowsze wątpliwości graczy i ujawnili szczegóły trzech kolejnych klas Ascendancy

Ogłoszenie dużych zmian w endgame PoE spotkało się z obawami graczy. Twórcy wyszli im naprzeciw i wyjaśnili nieścisłości w oficjalnym FAQ.

Źródło fot. Grinding Gear Games
i

Wczoraj Grinding Gear Games ogłosiło dużą zmianę w endgame Path of Exile. Studio usunie drzewko Atlasu i zastąpi je Idolami na czas nadchodzącego wydarzenia Legacy of Phrecia. Nie wszystkim graczom jednak spodobała się ta nowość, a w sieci pojawiło się wiele pytań i obaw. Deweloperzy nie kazali nam długo czekać i szybko opublikowali krótkie FAQ, gdzie odpowiedzieli na niektóre z nich.

Odpowiedzi na pytania graczy

Przede wszystkim twórcy spróbowali wyjaśnić, jak silne w rzeczywistości będą Idole. Jak sami przyznali, jest to dość trudne do oszacowania, ale każdy modyfikator powinien posiadać od około 2 do 3 razy większą moc, niż odpowiadający mu węzeł w drzewku Atlasu. Sprowadza się to do tego, że w pełni zoptymalizowany zestaw Idoli zapewni trzy razy więcej zawartości na mapce lub trzy razy większą moc jednego jej typu.

Niektórzy gracze wyrażali swoje obawy co do losowości znajdowania Idoli. W związku z tym twórcy wyjaśnili, że istnieje 50% szans na zdobycie ich z ostatniego bossa na mapkach, a do tego można zwiększyć częstotliwość ich wypadania modyfikatorami. GGG nie chce, abyśmy byli zdani wyłącznie na losowość, gdyż Idole mają być z założenia „bramą do zabawy”.

Po wczorajszym ogłoszeniu pojawiły się również głosy, jakoby nowy system miał być poligonem doświadczalnym dla przyszłej zawartości do PoE 2. Twórcy stanowczo temu zaprzeczyli, podkreślając, że obecnie nie planują używać jej w żadnym innym celu.

Poza tym wyjaśniono kilka mniejszych kwestii:

  1. początkowo będziemy mieć dostęp jedynie do 20 slotów na Idole, ale z czasem zwiększymy ich liczbę do 32;
  2. twórcy są otwarci na przedłużenie czasu trwania wydarzenia lub wprowadzenia w przyszłości podobnych atrakcji, jeśli gracze wyrażą taką chęć;
  3. początkowe Idole będą mieć bonusy zwiększające liczbę zdobywanych map, podobnie jak początkowe notki w drzewku Atlasu;
  4. Legacy of Phrecia będzie częścią ligi Settlers of Kalguur, a wczesne ulepszenia naszego miasta będą tańsze.

Nowe klasy Ascendancy

Na dokładkę studio ujawniło trzy kolejne klasy Ascendancy, które wprowadzi wydarzenie. Przypomnijmy, że cztery pierwsze poznaliśmy już jakiś czas temu.

Daughter of Oshabi (Ranger)

Dzieli część mocy z klasą Warden i skupia się wokół kapliczek lub wykorzystuje Sacred Wisps do wzmacniania ataków różdżką.

Grinding Gear Games

Antiquarian (Marauder)

Kolekcjoner wykorzystujący w walce zdobyte przez siebie historyczne artefakty. Dają mu one różne bonusy, które możecie zobaczyć na poniższym drzewku.

Grinding Gear Games

Surfcaster (Shadow)

Człowiek morza, który kontroluje żywioły zimna i błyskawicy. Co ciekawe, według opisu ma on „zyskiwać duże nagrody za trzymanie wędki”, która, jak wiemy, występuje w PoE jako jedna z broni.

Grinding Gear Games

Marcin Bukowski

Marcin Bukowski

Absolwent Elektroniki i Telekomunikacji na Politechnice Gdańskiej, który postanowił poświęcić swoje życie grom wideo. W czasach dzieciństwa gubił się w Górniczej Dolinie oraz „wbijał golda” w League of Legends. Dwadzieścia lat później gry nadal bawią go tak samo. Dziś za ulubione tytuły uważa Persony oraz produkcje typu soulslike od From Software. Stroni od konsol, a wyjątkowe miejsce w jego sercu zajmuje PC. Po godzinach hobbystycznie działa jako tłumacz, tworzy swoją pierwszą grę bądź spędza czas na oglądaniu filmów i seriali (głównie tych animowanych).

więcej