autor: Paweł Kaziród
Twórcy DayZ prezentują Enfusion - nowy silnik oparty na DirectX 11
Studio Bohemia Interactive opublikowało materiał wideo pokazujący w akcji możliwości nowego silnika graficznego o nazwie Enfusion, na który jest obecnie przenoszone DayZ.
Czeskie studio odpowiedzialne za postapokaliptyczne DayZ od dłuższego czasu pracuje nad zapowiedzianym w 2014 roku nowym silnikiem. Pierwsze efekty ich starań możemy zobaczyć na powyższym filmiku opublikowanym w serwisie YouTube, w którym główny producent Brian Hicks porównuje stary, oparty na DirectX 9 system renderowania grafiki z nowym, który będzie bazował na długo wyczekiwanym silniku Enfusion z bibliotekami DirectX 11. W zaprezentowanym materiale możemy podziwiać między innymi bardziej realistyczne efekty deszczu, ulepszone tekstury czy oświetlenie. Oprócz tego cały czas trwają prace nad systemem obrażeń, wprowadzeniem symulacji pogody, wsparciem modyfikacji, polepszeniem dynamicznego cieniowania i oświetlenia oraz wiele więcej.
Co ciekawe, polepszona grafika wbrew pozorom nie spowoduje, że podzespoły naszego komputera zaczną płonąć, a wręcz przeciwnie. Jak mówi Brian Hicks, przenosiny na nowy renderer spowodowały wzrost wydajności gry nawet o 40% względem starej technologii, co jest dość ważną informacją, gdyż obecna optymalizacja DayZ pozostawia wiele do życzenia. Z pewnością poprawa płynności gry umili eksplorację Czarnorusi wielu graczom. Sam producent prosi jednak, by nie ekscytować się zbyt mocno, gdyż zespół deweloperski musi jeszcze uporać sie z paroma błędami i wprowadzić kilka poprawek optymalizacyjnych, przez co niestety data debiutu aktualizacji nie jest obecnie znana.
DayZ to postapokaliptyczna, sieciowa strzelanina, w której walczymy o przetrwanie w świecie pełnym zombie. Gra jest samodzielną wersją niezwykle popularnego moda o tej samej nazwie do gry Arma II. Obecnie tytuł znajduję się w fazie alfa, ale jeżeli chcemy uczestniczyć w procesie dewelopingu, to możemy zacząć grać już teraz dzięki usłudze Early Access dostępnej na Steam. Sami twórcy ostrzegają jednak, że nie jest to produkt gotowy i zawiera liczne błędy. Gra wyjdzie na komputery osobiste oraz PlayStation 4 i Xbox One. Premierowy konsolowy prototyp ma ukazać się w pierwszym kwartale 2016 roku.