autor: Bartosz Świątek
Twórcy Crusader Kings 3 chcą, by gra była bardziej przystępna
Deweloperzy odpowiedzialni za strategię Crusader Kings III – Paradox Development Studio – poinformowali o zmianach, które zajdą w interfejsie w porównaniu do poprzedniej odsłony. Celem twórców jest sprawienie, by gra stała się bardziej przystępna i sztucznie nie utrudniała graczom zabawy. Wyzwanie ma być związane z warstwą strategiczną, a nie zawiłościami interfejsu.
W SKRÓCIE:
- CK3 będzie miało bardziej przystępny interfejs;
- twórcy chcą, by poziom trudności gry wynikał z jej zaawansowania strategicznego, a nie konieczności szukania różnych detali lub utrudnionego dostępu do wiedzy;
- dostaniemy m.in. nowy samouczek i usprawniony system podpowiedzi.
Twórcy gry strategicznej Crusader Kings III – deweloperzy z Paradox Development Studio – chcą, by wspomniany tytuł był bardziej przystępny niż poprzednia odsłona. Nie znaczy to, że produkcja będzie łatwiejsza, ale nauczenie się podstaw ma wymagać od gracza mniej, a interfejs charakteryzować się większą poziomem intuicyjnością. Informacja została przekazana w kolejnym filmie podsumowującym postęp prac nad grą.
Włożyliśmy wiele wysiłku w to, aby interfejs był bardziej przystępny dla ludzi. Wszystko po to, aby trudność i złożoność produkcji wynikały z tego, jak się gra, i konieczności stosowania dobrych strategii zamiast takich rzeczy jak szukanie jakiejś liczby, której potrzebujesz, lub etykiety narzędzia, by zdobyć jakąś informację, czy też „googlowania”, co oznacza konkretny termin - powiedział programista Matthew Clohessy.
Jedną z poprawek interfejsu będą bardziej rozbudowane podpowiedzi – tzw. tooltipy. Często będziemy mogli rozwinąć je, by zdobyć dodatkowe informacje – inaczej mówiąc, w Crusader Kings 3 nawet podpowiedzi będą miały podpowiedzi… Przyznam, że na papierze nie wygląda to na ideał przystępności, ale nie da się wykluczyć, że faktycznie trochę ułatwi życie, szczególnie na początkowych etapach rozgrywki, gdy uczymy się różnych mechanik.
Przyswajanie podstaw powinien ułatwić też samouczek, który tym razem przeprowadzi nas za rączkę przez zawiłości różnych systemów. Dodatkowo gra będzie lepiej zwracała uwagę na poważne problemy – kwestie wymagające natychmiastowej reakcji gracza zostaną odpowiednio oznaczone, byśmy przypadkiem ich nie pominęli. Warto odnotować, że wszystkie opisane poprawki będą dostępne także dla modderów – będą oni mogli korzystać z nich, pracując nad swoją zawartością, by ułatwić graczom zabawę.
Przypominamy, że Crusader Kings III ukaże się w tym roku. Gra będzie dostępna wyłącznie na komputerach (w ramach platformy Steam, ale też usługi Xbox Game Pass) i zostanie wydana w angielskiej wersji językowej.