autor: Marek Oramus
Twórca Minecrafta wyzywa studio Bethesda na pojedynek w grze Quake III
Markus Persson postanowił rozstrzygnąć spór dotyczący nazwy jego najnowszej produkcji, Scrolls, wyzywając właścicieli marki The Elder Scrolls na pojedynek w grze Quake III.
Po powrocie z miesiąca miodowego Markus „notch” Persson, twórca Minecrafta, doszedł do wniosku, że jest szczęśliwy, ale nastrój psuje mu nierozwiązany konflikt natury prawnej dotyczący tytułu jego najnowszej produkcji Scrolls.
Jak informowaliśmy na początku sierpnia, firma Zenimax, będąca właścicielem studia Bethesda, wystosowała pismo do Perssona, w którym domaga się zmiany nazwy jego kolejnej gry. Powodem tego ma być jej zbieżność z tytułem sztandarowej serii fantasy od Bethesdy, której najnowsza odsłona, The Elder Scrolls V: Skyrim, ma ukazać się 11 listopada.
Pomimo wyjaśnień notcha, amerykański potentat nie wycofał swojej skargi i sprawa jest w dalszym ciągu nierozstrzygnięta. W związku z tym zniecierpliwiony Persson postanowił rzucić wyzwanie pracownikom Bethesdy. Napisał na swoim blogu, że jest gotów rozwiązać ten problem rozgrywając dwa mecze w grze Quake III. Każda strona konfliktu miałaby wystawić po trzech zawodników i wybrać po jednej mapie. Łączna liczba zdobytych fragów zadecyduje o zwycięstwie.
„Jeśli my wygramy, nie wytoczycie procesu”, proponuje notch. „Jeśli natomiast wy wygracie, zmienimy nazwę na taką, która będzie wam odpowiadać. Niezależnie od wyniku, możemy umieścić w grze napis, że nie jest w żaden sposób związana z waszą produkcją”.
Choć Persson na zakończenie podkreśla, że mówi poważnie, to trzeba przyznać, że szanse na podjęcie rzuconej rękawicy przez firmę Zenimax są raczej minimalne. Nie zmieni nawet tego fakt, że są oni także właścicielem studia id Software, czyli twórców Quake’a.
Scrolls ma być strategią łączącą elementy kolekcjonerskiej gry karcianej oraz planszowej. Przeciwnicy tworzą talie składające się z tytułowych zwojów, a następnie toczą pojedynki na podzielonym na kwadratowe pola obszarze gry. Jak w większości podobnych produkcji, celem jest pozbawienie wroga punktów życia między innymi za pomocą przywołanych postaci. Gra ukaże się jeszcze w tym roku na komputery PC.