autor: Artur Falkowski
Twórca Frontiera opowiada o swoim nowym projekcie i potwierdza Elite IV
David Braben, który przy okazji brytyjskiej imprezy Game City opowiadał o swoim aktualnym projekcie The Outsider stwierdził, że Elite IV ukaże się jeszcze na platformy obecnej generacji.
Davida Brabena, twórcy serii Elite, która odznaczała się niezwykłą innowacyjnością i rozbudowaniem, nie trzeba chyba nikomu przedstawiać. Gracze, którzy spędzili długie godziny na eksploracji wirtualnego kosmosu wciąż marzą o kontynuacji, która z jednej strony zachowa urok oryginału, a z drugiej wykorzysta możliwości współczesnego sprzętu do gier. Braben, który przy okazji brytyjskiej imprezy Game City opowiadał o swoim aktualnym, nie mniej interesującym projekcie The Outsider stwierdził, że Elite IV ukaże się jeszcze na platformy obecnej generacji.
Nie padła żadna konkretna data, ale dobrze jednak wiedzieć, że plany Brabena odnośnie kultowej serii wciąż są aktualne. W końcu Elite IV zapowiadane było już lata temu. Niestety twórca nie zdradził nic więcej na temat tej produkcji.
W sprawie The Outsider był już bardziej rozmowny. Określił grę mianem „reżyserowanego przez gracza thrillera”. Wcielimy się w niej w Jamesona, byłego agenta CIA, który został wrobiony w morderstwo prezydenta Stanów Zjednoczonych.
Rozgrywka ma mieć otwarty charakter. Bohater będzie poruszał się po ogromnym trenie (odwzorowane ze szczegółami miasto Waszyngton) i wchodził w interakcję z tysiącami postaci niezależnych.
Rozgrywka opierać się będzie przede wszystkim na walkach i strzelaninach. Istotne znaczenie będzie miała również możliwość wykorzystywania różnych ugrupowań i szczucia ich na siebie dla osiągnięcia własnych korzyści. Dzięki interakcji z innymi Jameson będzie mógł wydostać się z większości tarapatów. Braben pokazał scenę, w której bohater wymyka się spod obstrzału, dając się aresztować. Chowając się za osłoną, negocjował z oficerem policji, który zgodził się udzielić mu wsparcia.
Braben opowiedział również o ciekawie zapowiadającym się systemie animacji, który łączyć będzie ruchy opracowywane w oparciu o silnik fizyczny ze stworzonymi w motion-capture zachowaniami. Dzięki takiemu połączeniu postacie w The Outsider mają realistycznie zachowywać się przy wejściu w interakcję z obiektami z gry.
Gra powinna zadebiutować jeszcze w tym roku. Opracowywana jest w wersji na konsole X360 oraz PS3.