Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 2 sierpnia 2011, 10:07

autor: Adrian Werner

True Crime: Hong Kong uratowane przez Square-Enix

Na początku tego roku Activision ogłosiło, że prace nad True Crime: Hong Kong zostały zawieszone. Właśnie dowiedzieliśmy się, że projekt został ocalony przez firmę Square-Enix.

W lutym tego roku firma Activision ogłosiła, że prace nad grą True Crime: Hong Kong zostały zawieszone. Mamy dobre wieści dla wszystkich, którzy czekali na tę produkcję. Prawa do niej przejęła bowiem korporacja Square-Enix i zamierza ją wydać pod zmienionym tytułem.

True Crime: Hong Kong  uratowane przez Square-Enix - ilustracja #1

Activision swoją decyzję o porzuceniu projektu argumentowało chęcią skupienia się tylko na najwyższej jakości tytułach gwarantujących spore zyski. Według wydawcy True Crime: Hong Kong nie miał takiego potencjału. Jak widać, Square-Enix ma ten temat zupełnie inne zdanie. Dokończeniem produkcji zajmie się studio United Front Games, czyli ten sam zespół, który do tej pory pracował nad tym tytułem.

Trzeba przyznać, że losy gry są burzliwe. Zaczęła ona żywot jako Black Lotus. W pierwotnej wersji gracze mieli wcielić się w kobietę. Płeć głównej postaci została zmieniona po podpisaniu umowy z Activision, w ramach której projekt przekształcił się w trzecią odsłonę cyklu True Crime. Co ciekawe, ta marka nadal pozostaje własnością tego wydawcy. Dlatego Square-Enix będzie musiało wypuścić grę pod nowym tytułem. Niestety, nie wiemy na kiedy planowana jest premiera.

Warto przypomnieć, że to nie pierwszy przypadek, gdy porzucona przez Activision gra znajduje ratunek w ramionach innego wydawcy. Taki los spotkał również Brutal Legend, które ostatecznie wydało Electronic Arts.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej