TOP 10 najpopularniejszych growych premier 2022 roku na Twitchu
Znamy ranking tytułów wydanych w tym roku, które królowały na Twitchu. Wśród nich zdobywcy nagród The Game Awards oraz jedna polska produkcja.
W obecnych czasach oprócz wyników sprzedażowych poszczególnych gier i opinii recenzentów wyznacznikiem sukcesu jest także popularność transmisji z ich rozgrywki. Z tego powodu serwis Streamcharts przygotował ranking 10 gier wydanych w przeciągu ostatnich 12 miesięcy które osiągnęły najlepsze wyniki oglądalności w 2022 roku na platformie Twitch.
TOP 10 Gier 2022 roku na Twitch - Ranking
- Elden Ring
- Overwatch 2
- Lost Ark
- CoD: Modern Warfare 2
- Pokemon Scarlet/Violet
- God of War: Ragnarok
- Multiversus
- Dying Light 2: Stay Human
- The Quarry
Dane wykorzystane do stworzenia rankingu pochodzą z okresu między 1 stycznia 2022 roku a 18 grudnia 2022 roku i dotyczą wyników oglądalności osiągniętych w pierwsze 30 dni od premiery gry. Do rankingu brano pod uwagę tylko obejrzane godziny streamów.
Poszczególne wyniki
Elden Ring, który na gali The Game Awards 2022 otrzymał tytuł gry roku zajął także pierwsze miejsce na podium w rankingu oglądalności na Twitchu. Po swojej premierze w lutym zdążył przyciągnąć w najlepszym momencie ponad 909 tysięcy widzów jednocześnie, wraz ze średnim wynikiem 120 tysięcy oglądających. Już w pierwszym miesiącu po wydaniu tytuł wygenerował aż 172,4 milionów łącznych godzin oglądania.
Pomimo licznych kontrowersji fani Blizzarda oraz poprzedniej części zapewnili grze Overwatch 2 drugie miejsce w klasyfikacji popularności. Z wynikiem o 17% gorszym od Elden Ring nowe wydanie drużynowej strzelanki było oglądane łącznie przez 143 miliony godzin. Zwyciężyła ona jednak pod względem najwyższego średniego wyniku oglądalności z wynikiem 121.6 tysięcy, a maksymalnie 634 tysiące osób uczestniczyło w streamach jej poświęconych.
Ostatnie miejsce na podium oglądalności zajęło Lost Ark z wynikiem 127 milionów godzin, które pomimo oficjalnej premiery w 2019 roku zostało uwzględnione w rankingu ze względu na tegoroczny start serwerów w Ameryce Północnej i Europie. Koreańskie MMO przebiło Elden Ring oraz Overwatch 2 pod względem szczytowej ilości widzów przyciągając ponad milion oglądających jednocześnie, jednak ich średnia liczba wyniosła 108.9 tysięcy.
FIFA 23, która według EA miała najlepszy start w historii serii uplasowała się na czwartym miejscu pod względem oglądalności osiągając 75,6 milionów godzin (40% mniej niż Lost Ark). Kolejne wydanie kultowej serii średnio oglądało około 38,7 tysięcy widzów, a maksymalnie 486 tysięcy.
Generując 60 milionów godzin piąte miejsce w rankingu zajęła gra Call of Duty: Modern Warfare 2. Swój szczyt oglądalności w postaci 427,6 tysięcy widzów osiągnęła kilka godzin po premierze, lecz szybki spadek popularności przyczynił się do relatywnie niskiej średniej (52,1 tysięcy).
Kolejnymi tytułami, które pojawiły się w tym zestawieniu pomimo mieszanego odbioru ze strony graczy i recenzentów jest duet Pokemon Scarlet i Violet. Wydana najpóźniej ze wszystkich gier w rankingu kontynuacja światowej sławy serii swoje miejsce zawdzięcza 46,6 milionom godzin łącznego oglądania. Przebijając CoD’a i FIFę pod względem średniej widzów (62.1 tysięcy) oraz zajmując 7 miejsce w kategorii szczytowej oglądalności (315,2 tysięcy) to jedyny tytuł Nintendo, oraz jeden z 2 tytułów ekskluzywnych dla jednej konsoli, który pojawił się w zestawieniu.
God of War: Ragnarok zajmując siódme miejsce w rankingu jest drugim tytułem ekskluzywnym na tej liście. Wielokrotnie nagradzana oraz nominowana do głównej nagrody gali The Game Awards 2022 gra wygenerowała 38.1 milionów godzin oraz zgromadziła 477.2 widzów w swoim szczycie. Osiągnęła jednak przy tym ostatnie miejsce w kategorii średniej liczby oglądających z wynikiem 5.8 tysięcy.
Wydane w lipcu tego roku Multiversus w pierwszym miesiącu od premiery wygenerowało 21.9 milionów godzin łącznego oglądania. Bijatyka przyciągnęła średnio 21.3 tysięcy widzów, zbierając ich przy tym najmniej w swoim szczycie (183.3 tysięcy). Jest to obok Lost Ark jedna z dwóch darmowych gier, które pojawiła się w tym zestawieniu.
Polskim akcentem w rankingu okazała się gra Dying Light 2: Stay Human, wydana w lutym 2022 roku. W swoim szczycie przyciągnęła 400 tysięcy widzów, wraz ze średnią na poziomie 11.3 tysięcy. Dziewiąte miejsce w rankingu gra Techlandu osiągnęła dzięki 20.9 milionom godzin oglądania.
Na ostatnim miejscu TOP 10 najpopularniejszych gier na Twitchu w tym roku zakwalifikowało się The Quarry. Interaktywna przygoda osiągnęła 19.3 miliony łącznych godzin oglądania, lecz dzięki średniej widzów równej 14.3 tysięcy i szczytowi oglądających równemu 357 tysięcy zajęła 8 miejsce w tych kategoriach.
A wy, transmisją z jakich nowych gier poświęciliście w tym roku najwięcej czasu?