Todd Howard zdradził, kiedy Starfield zacznie być przerabiany nie do poznania
Dowiedzieliśmy się, kiedy powinniśmy się spodziewać udostępnienia oficjalnych narzędzi moderskich do gry Starfield.
Od premiery Starfielda, gracze pecetowi rzucili się tworzyć modyfikacje do kosmicznego RPG studia Bethesda. Idzie im to nadzwyczaj dobrze – w serwisie Nexus liczba modów do tej produkcji lada chwila przekroczy 1,4 tys. Na razie fani są jednak mocno ograniczeni w swojej kreatywności, bo wciąż czekają na oficjalne narzędzia moderskie. Teraz wreszcie dowiedzieliśmy się, kiedy możemy się ich spodziewać.
- Informacje te znalazły się w wywiadzie, jakiego szef studia Bethesda, Todd Howard, udzielił japońskiemu magazynowi Famitsu.
- Howard stwierdził, że premiera narzędzi moderskich nastąpi w przyszłym roku. Mają one pozwolić graczom na zrobienie w grze niemalże wszystkiego, o czym zamarzą.
Skyrim i Fallout 4 – ile czekaliśmy na oficjalne wsparcie dla modów
Szef Bethesdy nie podał niestety konkretnego terminu premiery. Warto więc przypomnieć, jak to wyglądało w przypadku poprzednich gier studia.
- The Elder Scrolls V: Skyrim otrzymało tzw. Creation Kit w lutym 2012 roku, czyli trzy miesiące po premierze.
- Z kolei w przypadku Fallouta 4 otwarta beta narzędzi moderskich ruszyła pięć miesięcy po debiucie gry.
Twórcy wielokrotnie podkreślali, że zależy im na dalszym wspieraniu społeczności moderskiej, więc spodziewamy się, iż udostępnią narzędzia do Starfielda tak szybko, jak to tylko możliwe. Obstawiamy, że będzie to pierwsza połowa 2024 roku.
Pełne wsparcie dla modów jest niezwykle ważne w tym przypadku, gdyż Bethesda to rzadki przypadek studia wśród zespołów tworzących singleplayerowe gry AAA, które robi takie rzeczy. Fani dają radę opracowywać modyfikacje do większości nowych wysokobudżetowych produkcji, ale są to prawie zawsze małe projekty, zmieniające jakieś skromne elementy oprawy czy rozgrywki.
Natomiast udostępniane przez Bethesdę narzędzia są zazwyczaj tak potężne, że umożliwiają łatwe tworzenie nowej zawartości, w tym dodatkowych przygód. Taki np. Cyberpunk 2077 otrzymał co prawda narzędzia RedMod, ale nie pozwalają one na tworzenie własnych historii.