Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 28 września 2004, 15:20

The Sims 2 - Milion sprzedanych kopii w dziesięć dni

Kilka dni temu informowaliśmy Was o ogromnym sukcesie komercyjnym gry The Sims 2, którą po niespełna tygodniu obecności na półkach sklepowych, kupiło aż 900 tysięcy fanów na całym świecie. W dniu wczorajszym koncern Electronic Arts oficjalnie potwierdził wynik miliona sprzedanych kopii programu, opierając się na wewnętrznych badaniach rynku.

Kilka dni temu informowaliśmy Was o ogromnym sukcesie komercyjnym gry The Sims 2, którą po niespełna tygodniu obecności na półkach sklepowych, kupiło aż 900 tysięcy fanów na całym świecie. W dniu wczorajszym koncern Electronic Arts oficjalnie potwierdził wynik miliona sprzedanych kopii programu, opierając się na wewnętrznych badaniach rynku. Wiadomo już, że ta prestiżowa granica została osiągnięta zaledwie po dziesięciu dniach sprzedaży The Sims 2. Co ciekawe, gra cieszy się jak na razie większym powodzeniem w Europie, gdzie zakupiono ponad połowę kopii. Dzięki takiemu wynikowi, The Sims 2 stał się najlepiej sprzedającym się programem w historii Electronic Arts, w tak krótkim okresie czasu.

W The Sims 2 gracz otrzymuje możliwość kontrolowania swojego wirtualnego „ja” przez niemal całe życie, od okresu dziecięcego, aż po spokojną starość. Każda decyzja, której dokonuje, sposób w jaki reaguje na pojawiające się na jego drodze wyzwania i zagrożenia, ma wpływ na jego dalsze losy. Wybór jakiego dokonamy będąc dzieckiem, może mieć znaczący wpływ na naszą młodość oraz dorosłe, dojrzałe życie - czyni to zabawę bardziej realistyczną i zbliżoną do rzeczywistości.

Istotną zmianą w stosunku do „jedynki” jest wprowadzenie w pełni trójwymiarowej grafiki, korzystającej z możliwości współczesnych kart graficznych. Użycie grafiki 3D pozwoliło na zastosowanie nowych, niemożliwych do tej pory rozwiązań. Nic już nie stoi na przeszkodzie abyśmy obserwowali jak zmienia się mimika twarzy naszego pupila, a nawet jego tusza – ta może wzrastać, gdy na przykład spędzamy zbyt dużo swego czasu w kuchni lub na wygodnej kanapie przed telewizorem.

Więcej informacji na temat The Sims 2 znajdziecie w naszej Encyklopedii Gier.

Krystian Smoszna

Krystian Smoszna

Gra od 1985 roku i nadal mu się nie znudziło. Zaczynał od automatów i komputerów ośmiobitowych, dziś gra głównie na konsolach i pececie w przypadku gier strategicznych. Do szeroko rozumianej branży pukał już pod koniec 1996 roku, ale zadebiutować udało się dopiero kilka miesięcy później, kilkustronicowym artykułem w CD-Action. Gry ustawiły całą jego karierę zawodową. Miał być informatykiem, skończył jako pismak. W GOL-u od blisko dwudziestu lat, do 2023 pełnił funkcję redaktora naczelnego. Gra w zasadzie we wszystko, bez podziału na gatunki, dużą estymą darzy indyki. Poza grami interesuje się piłką nożną i Formułą 1, na okrągło słucha też muzyki ekstremalnej.

więcej