Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 17 grudnia 2004, 09:05

Take-Two podsumowuje rok fiskalny i ujawnia datę premiery GTA: San Andreas na PC i Xbox

Koncern Take-Two Interactive podsumował czwarty kwartał tegorocznego roku fiskalnego a co za tym idzie także ostatnie dwanaście miesięcy działalności na rynku gier video. W obszernym oświadczeniu nie mogło oczywiście zabraknąć planów firmy na przyszłość, podano m.in. dokładną datę premiery Grand Theft Auto: San Andreas na PC i Xbox.

Koncern Take-Two Interactive podsumował czwarty kwartał tegorocznego roku fiskalnego a co za tym idzie także ostatnie dwanaście miesięcy działalności na rynku gier video. W obszernym oświadczeniu nie mogło oczywiście zabraknąć planów firmy na przyszłość, podano m.in. dokładną datę premiery Grand Theft Auto: San Andreas na PC i Xbox.

Czwarty kwartał zamknął się obrotami w liczbie 438 milionów dolarów, czyli o 160.4 milionów więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Decydujący wpływ na taki sukces miała oczywiście premiera Grand Theft Auto: San Andreas. Przeprowadzone analizy wykazały, że najnowsza opowieść o przestępczym światku sprzedaje się o 30% lepiej niż przedostatnia odsłona kultowej serii: Vice City.

W rozpoczętym 1 listopada nowym roku fiskalnym, Take-Two Interactive zamierza umocnić swoją pozycję na rynku gier video. Z pewnością pomoże w tym dalsza ekspansja marki Grand Theft Auto. San Andreas w wersjach na PC i konsolę Xbox zadebiutuje 7 czerwca 2005 roku w Stanach Zjednoczonych a trzy dni później także w Europie. W przeciągu najbliższych kilku miesięcy ukażą się: Close Combat: First to Fight (Xbox, PC), Stronghold 2 (PC) oraz Motocross Mania 3 (Xbox, PS2). Na drugi kwartał 2005 roku zapowiedziano Midnight Club 3: DUB Edition, natomiast na trzeci wielce oczekiwaną edycję gry The Warriors (PlayStation 2).

Krystian Smoszna

Krystian Smoszna

Gra od 1985 roku i nadal mu się nie znudziło. Zaczynał od automatów i komputerów ośmiobitowych, dziś gra głównie na konsolach i pececie w przypadku gier strategicznych. Do szeroko rozumianej branży pukał już pod koniec 1996 roku, ale zadebiutować udało się dopiero kilka miesięcy później, kilkustronicowym artykułem w CD-Action. Gry ustawiły całą jego karierę zawodową. Miał być informatykiem, skończył jako pismak. W GOL-u od blisko dwudziestu lat, do 2023 pełnił funkcję redaktora naczelnego. Gra w zasadzie we wszystko, bez podziału na gatunki, dużą estymą darzy indyki. Poza grami interesuje się piłką nożną i Formułą 1, na okrągło słucha też muzyki ekstremalnej.

więcej