Daniel Vavra - newsy i ciekawostki

Daniel Vávra zapytał graczy, czy skończyli już Kingdom Come: Deliverance 2. „110 godzin i wciąż na pierwszej mapie”
Jakub Błażewicz, 21 lutego 2025, 10:32
Gracze Kingdom Come: Deliverance 2 nie spieszą się z kończeniem czeskiego RPG. Najwyraźniej bawią się tak dobrze, że niektórzy fani nawet po 184 godzinach nie dotarli do miasta Kutná Hora.

„Dlaczego fabuły w grach bardzo często są tak złe”? Daniel Vávra pyta o brak gier z historią na poziomie Wiedźmina 3, RDR, MGS i KCD 2
Jakub Błażewicz, 17 lutego 2025, 10:50
Szef Warhorse Studios chciał, by KCD 2 było grą z wiarygodną narracją i takimiż postaciami. Bo, jak to ujął, fabuła w grach często jest bardzo zła.

Daniel Vávra skrytykował niskie oceny dla Kingdom Come: Deliverance 2. „Możecie być dumni ze swoich najwyższych standardów dziennikarskich!”
Jakub Błażewicz, 4 lutego 2025, 09:50
Twórcy Kingdom Come: Deliverance 2 są pewni swojego projektu, ale Daniel Vávra z Warhorse Studios wytyka co niższe noty przyznane czeskiemu RPG.

Twórca Kingdom Come 2 uznał, że nadszedł czas, aby odnieść się do „szalonych twierdzeń niektórych osób, które bazują na jednym zrzucie ekranu i kiepsko przetłumaczonym tweecie”
Adrian Werner, 20 stycznia 2025, 12:02
Daniel Vavra ze studia Warhorse postanowił wyjaśnić wątpliwości graczy wobec Kingdom Come: Deliverance 2 wywołane ostatnimi kontrowersjami w sieci.

Daniel Vávra, twórca Kingdom Come 2, wydał ważne oświadczenie. „Gra jest dokładnie tym, czym chciałem, aby była”
Krzysztof Kałuziński, 18 stycznia 2025, 22:17
Jeden z głównych autorów Kingdom Come: Deliverance 2 przekonuje, że jako artysta zachował pełną niezależność, a wyczekiwana produkcja RPG jest całkowicie zgodna z jego wizją. Daniel Vávra wydał w tej sprawie oświadczenie w serwisie X.

Kingdom Come: Deliverance zrodziło się z frustracji. Daniel Vavra ujawnił, co pchnęło go do stworzenia jednej z najlepszych gier RPG ostatnich lat
Marcin Bukowski, 3 listopada 2024, 09:55
Twórcy Kingdom Come: Deliverance nie podobał się brak historycznych gier na rynku, więc sam postanowił takową stworzyć. Zdecydowano się na początek XV wieku, gdyż w tamtym okresie wyposażenie było odpowiednio różnorodne.

Cyberpunk 2077 w lepszym stanie niż Skyrim; twórca Kingdom Come chwali grę
Krystian Pieniążek, 30 grudnia 2020, 12:24
Daniel Vavra z Warhorse Studios, które dostarczyło grę Kingdom Come: Deliverance, postanowił wypowiedzieć się na temat Cyberpunka 2077. Jak stwierdził, nie napotkał żadnych poważnych problemów, a sama produkcja jest w lepszym stanie technicznym, niż „kiedykolwiek był Skyrim”.

Mafia 3 miała mieć dwóch bohaterów w scenariuszu Daniela Vávry
Paweł Woźniak, 1 października 2020, 17:41
Daniel Vávra, współtwórca dwóch pierwszych odsłon serii Mafia, zdradził w wywiadzie, że w stworzonym przez niego scenariuszu do trzeciej części cyklu występowało dwóch grywalnych bohaterów. Okazało się jednak, że firma 2K Games odpowiedzialna za wydanie gry całkowicie odrzuciła jego pomysł.

Mafia: Definitive Edition chwalona przez twórcę oryginału
Paweł Musiolik, 29 września 2020, 14:44
Mafia: Definitive Edition spotkała się z uznaniem twórcy oryginalnej wersji. Mimo paru niedociągnięć Daniel Vavra jest zadowolony z odświeżenia swojej gry.

Oryginalny projektant Mafii nic nie wiedział o remasterach
Miłosz Szubert, 14 maja 2020, 09:55
Daniel Vavra, reżyser i scenarzysta dwóch pierwszych odsłon cyklu Mafia, podkreślił na Twitterze, że nie ma nic wspólnego z zapowiedzianymi wczoraj ich odświeżonymi wersjami. Czeski twórca jest obecnie jedną z kluczowych osób w studiu Warhorse.

Andrzej Sapkowski i CD Projekt RED - źródła inspiracji autorów Kingdom Come Deliverance
Bartosz Świątek, 25 sierpnia 2019, 12:00
W czasie targów gamescom 2019 nasz redaktor miał okazję porozmawiać z Tobiasem Stolz-Zwillingiem z firmy Warhorse Studios. Jednym z poruszonych wątków były inspiracje, które towarzyszyły deweloperom w czasie pracy nad Kingdom Come: Deliverance. Okazuje się, że twórcy przyglądali się m.in. twórczości Andrzeja Sapkowskiego.