Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 28 czerwca 2024, 12:34

Szef Ubisoftu nawołuje do potępiania ataków personalnych na pracowników i partnerów firmy

Yves Guillemot nie jest zachwycony atakami personalnymi na członków zespołu deweloperskiego Ubisoftu oraz jej partnerów.

Źródło fot. Ubisoft.
i

Yves Guillemot jest zadowolony z wyników XDefiant, ale w nowym wywiadzie wspomniał też o czymś, co nie wywołało jego entuzjazmu. Prezes Ubisoftu napomknął o „atakach personalnych” na pracowników oraz partnerów firmy.

Wywiad, który opublikowano na oficjalnej stronie francuskiego wydawcy, były poświęcony głównie przyszłości serii Assassin’s Creed. Guillemot napomknął m.in. o technologiach firmy (silnikach Anvil oraz Snowdrop) oraz skupieniu na przygodowych grach akcji pokroju Star Wars: Outlaws oraz właśnie cyklu AC.

Jednakże na końcu rozmowy padło też pytanie odnośnie tego, co bulwersuje i ekscytuje prezesa Ubisoftu. Jak się okazuje, Yves Guilemot nie jest zachwycony osobistymi atakami na pracowników oraz partnerów jego firmy. Francuz potępił te „nienawistne akty” i zachęcił, by reszta branży postąpiła tak samo.

Jedną z rzeczy, które mnie teraz niepokoją, są złośliwe i personalne ataki w sieci, które zostały skierowane przeciwko niektórym członkom naszego zespołu i naszych partnerów. Chcę jasno powiedzieć, że w Ubisofcie potępiamy te nienawistne akty z całą mocą i zachęcam resztę branży oraz graczy do ich potępienia. Z dumą wspieram niesamowitą pracę naszych zespołów i partnerów i zawsze będę ufać ich kreatywnym wyborom. Wszyscy powinniśmy świętować ciężką pracę i talent, które wkładane są w tworzenie gier wideo.

Guillemot nie wdał się w szczegóły, ale nietrudno zgadnąć, że chodziło mu przede wszystkim i zamieszanie wokół bohaterów Assassin’s Creed: Shadows. To bowiem w tej sprawie internauci byli szczególnie głośni w ostatnich tygodniach. Do sprawy odniósł się nawet Elon Musk, który zyskał sobie niechęć jednego z twórców gry.

  1. Oto najlepsze nadchodzące RPG-i 2024 roku – te 10 gier warto mieć na oku

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej