autor: Radosław Kowalczyk
Szczegóły darmowej zawartości w Divinity Original Sin II Definitive Edition
Studio Larian opublikowało nowe informacje na temat zmian, jakie przyniesie definitywna edycja gry Divinity: Original Sin II, debiutująca wraz z konsolowymi wersjami. Zawartości jest dużo, a każdy, kto wcześniej kupił grę na PC, otrzyma to wszystko w darmowej aktualizacji.
Trzeba przyznać, że Larian Studios wiele robi, aby słuch o Divinity: Original Sin II nie zaginął zbyt szybko. Szykując edycję definitywną swojego hitu, producent wprowadza mnóstwo poprawek i nowej zawartości, która zostanie udostępniona za darmo również dotychczasowym posiadaczom tego tytułu na PC. Oprócz balansu rozgrywki, przebudowania doczekają się dialogi, system walki, udźwiękowienie, a także zostanie dodany nowy tryb gry i bohater. Warto dodać, że aby skorzystać z wprowadzonych zmian, trzeba będzie rozpocząć nową grę, gdyż starsze zapisy staną się niekompatybilne.
Rozgrywkę można będzie zacząć w nowym trybie Story Mode, który pozwala skupić się głównie na historii i fabule, spychając walkę na dalszy plan (a mówiąc wprost, znacznie ją ułatwiając). Oczywiście w trakcie gry można będzie przełączać się pomiędzy trybami. Larian Studios zdecydowało się przebudować także tutorial, aby lepiej wyjaśniał zasady panujące w świecie gry. W dniu premiery Definitive Edition zostanie dodany nowy towarzysz, wiewiórczy rycerz Sir Lora z własnym wątkiem fabularnym. Teoretycznie w wersji płatnej postać ta będzie dostępna tylko w wydaniu konsolowym, ale pobiorą ją również ci, którzy wersję na PC zakupili przed premierą nowego wydania.
Na potrzeby Divinity: Original Sin II - Definitive Edition zmieniono prawie 150 tysięcy linijek tekstu oraz nagrano od nowa lub poprawiono ponad 130 tysięcy głosów w grze. Doszlifowano również niektóre misje i sytuacje oraz poprawiono wpływ podejmowanych przez gracza decyzji na konkretne wydarzenia czy postaci. Zmiany te odnoszą się głównie do końcowej części gry i w dużej mierze są wynikiem krytycznych głosów graczy odnośnie oryginału.
Zbalansowano także system walki oraz niektóre umiejętności. Twórcy obiecują, że pojedynki z wrogami pozostaną wyzwaniem, jednak poziom trudności będzie wzrastał bardziej płynnie, oferując uczucie lepszego przygotowania się na kolejne, bardziej wymagające starcia. W kilku miejscach w grze dodano również nowe sytuacje, w których mogą spotkać nas niespodziewane potyczki, a walka z Krakenem została przemodelowana.
Divinity: Original Sin II - Definitive Edition wprowadzi również zmiany w silniku gry, dzięki czemu tytuł będzie bardziej stabilny i wydajny, zmiany w muzyce, nowe ceny przedmiotów i wiele więcej. Warto wspomnieć, że w konsolowym wydaniu edycji definitywnej zabraknie trybu Game Master, który okazał się po prostu niemożliwy do przeniesienia. Larian Studios zdaje sobie sprawę z tego, że wielu graczy będzie tym faktem rozczarowanych, jednak ze względu na swoją charakterystykę tryb Game Master nie sprawdziłby się na konsolach. Premiera Divinity: Original Sin II – Definitive Edition będzie miała miejsce w sierpniu tego roku.