Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 4 listopada 2009, 09:21

autor: Marek Grochowski

Świat gry Dragon Age: Początek - część III

Niniejszym artykułem przekraczamy półmetek naszej przygody ze światem gry Dragon Age: Początek. Dzisiaj podejmujemy temat potworów, jakie pojawią się w dziele studia BioWare i jednocześnie ujawniamy, kim tak naprawdę są tajemnicze, tytułowe smoki, które tak rzadko przewijają się w materiałach dotyczących opisywanego cRPG.

Niniejszym artykułem przekraczamy półmetek naszej przygody ze światem gry Dragon Age: Początek. Dzisiaj podejmujemy temat potworów, jakie pojawią się w dziele studia BioWare i jednocześnie ujawniamy, kim tak naprawdę są tajemnicze, tytułowe smoki, które tak rzadko przewijają się w materiałach dotyczących opisywanego cRPG.

Wielki Smok

Mówi się, że niegdyś Wielkie Smoki rządziły niepodzielnie na niebie ponad kontynentem Thedas. Nie zawsze jednak wiązało się to z ich pozytywną rolą. Najwspanialsze ze Smoków, znane jako Dawni Bogowie, nieomalże doprowadziły ludzkość do zguby, podstępnie nakłaniając ją, by odwróciła się od Stwórcy.

Świat gry Dragon Age: Początek - część III - ilustracja #1

Za karę majestatyczne istoty zostały uwięzione pod ziemią, lecz nie przeszkodziło to wcale ludziom w dalszym ich wielbieniu. Potomstwo Dawnych Bogów cieszyło się szczególną czcią wśród magistrów Imperium Tewinterskiego, zaś podobizny Smoków zdobiły dawniej każdy pomnik, jaki znajdował się na terytorium wielkiego kraju.

Wiele wieków później myśliwi z Nevarranu doprowadzili do prawie całkowitego wyginięcia ziejących ogniem stworów, zabijając je dla legendarnych kości (absorbują one skutki zaklęć bardziej niźli wszystkie metale). Sytuacja zmieniła się dopiero pod koniec Wieku Błogosławionego, gdy jedna z niewielu pozostałych przy życiu Smoczyc zaczęła czynić totalne spustoszenie w rejonie Gór Mroźnego Grzbietu.

Podobno Wielkie Smoki atakują ze zdwojoną siłą w okresie składania jaj. Oznacza to, że w najbliższym czasie na kontynencie Thedas znów zobaczymy ich niszczycielskie możliwości.

Demon pożądania

Ze wszystkich niebezpieczeństw, jakie czają się za Zasłoną, niewiele jest tak podstępnych i śmiercionośnych jak Demony Pożądania. Istoty te określa się mianem handlarzy pragnieniami, gdyż potrafią wykorzystać do swych celów praktycznie każdy, znany człowiekowi, rodzaj żądzy - w swym asortymencie posiadają pęd do władzy, bogactwa czy szczególnie cenionego piękna.

Świat gry Dragon Age: Początek - część III - ilustracja #2

Wielu ludzi, którzy znajdują się pod zgubnym wpływem Demonów Pożądania, nie zdaje sobie nawet z tego sprawy, że są manipulowani iluzją i oszustwem. Im podstęp bardziej wyrafinowany, tym większe zwycięstwo i satysfakcja przebiegłych Demonów. Gdy potwory te muszą uciec się do zwykłej przemocy, potrafią być niebywale szybkie i silne, a dodatkowo posługują się magią. Ściągnięcie na siebie uwagi złośliwych kreatur zwiastuje rychłą konfrontację z niebezpieczeństwem.

Plugawiec

Większość ludzi potrafi przenieść się do sfery Pustki jedynie podczas snu, a po przebudzeniu i tak niewiele z tego pamięta. Jedynymi osobnikami, które potrafią świadomie przemierzać niezbadaną przestrzeń, są magowie. Na nich właśnie czyhają rozmaite złe duchy, które pragną opętać ofiarę, przemieniając ją w Plugawca. To, czy atak się powiedzie, zależy od mocy maga - w przypadku pokonania demona czarodziej może liczyć z jego strony na propozycję porozumienia. Jeśli jednak potwór weźmie górę i dojdzie do oczekiwanego przezeń przeistoczenia w Plugawca, nowo powstałe monstrum zacznie panować nad wszystkimi mocami maga, czyniąc z nich potężne narzędzie zagłady.

Świat gry Dragon Age: Początek - część III - ilustracja #3

Znane są przypadki, gdy pod siłą Plugawca uginały się całe zastępy templariuszy. Z tego też względu tutejszy Zakon bacznie kontroluje poczynania wszystkich adeptów magii. Nawet początkujący czarodziej po przemianie w Plugawca może stać się bowiem śmiertelnie niebezpieczny.

Hurlok

Hurloki to bliscy krewni genloków, są od nich jednak zauważalnie wyżsi. Wzrostem dorównują przeciętnemu człowiekowi, ale mogą poszczycić się znacznie większą siłą, co przekłada się u nich na umiejętność związania walką kilku oponentów naraz.

Świat gry Dragon Age: Początek - część III - ilustracja #4

Na co dzień Hurloki służą w oddziałach szturmowych Mrocznych Pomiotów, a w wolnych chwilach tatuują sobie ciała prymitywnymi rysunkami. W ten sposób informują otoczenie o swoich najdonioślejszych czynach (najczęściej liczbie zabitych wrogów). Wśród Hurloków wyróżnić można osobniki alfa - szczególnie inteligentne i sprytne, awansujące często do roli armijnych dowódców, rzadziej pełniące funkcję emisariuszy Plagi. Co ciekawe, wszystkie Hurloki potrafią posługiwać się ludzką mową. To ewenement, jeśli chodzi o przedstawicieli Mrocznych Pomiotów.

Więcej informacji o Dragon Age: Początek na gry-online.pl:

Materiały tvgry.pl:

Poprzednie części cyklu „Świat gry Dragon Age: Początek”: