Super Mario Run z 40 mln pobrań i 21 mln dolarów przychodu w ciągu pierwszych czterech dni
Super Mario Run okazało się wielkim przebojem. W ciągu czterech dni od premiery mobilną platformówkę firmy Nintendo pobrano ponad 40 mln razy, a przychody przekroczyły 21 mln dolarów.
Od premiery wielce wyczekiwanego Super Mario Run minął już prawie tydzień, więc rozpoczęło się podliczanie i analizowanie wyników gry. Okazuje się, że radzi sobie ona na rynku wprost wyśmienicie.
Firma Nintendo pochwaliła się, że w ciągu pierwszych czterech dni od premiery produkcję pobrano ponad 40 milionów razy. Liczba ta jest tym bardziej imponująca, że na razie projekt dostępny jest tylko na iOS, a wersja na Androida ma się ukazać dopiero w przyszłym roku. Super Mario Run jest obecnie również najpopularniejszą darmową grą w 140 krajach. Tytuł znalazł się także w pierwszej dziesiątce najbardziej dochodowych pozycji w stu krajach.
Po premierze gry na Nintendo posypały się gromy, gdyż wielu graczy było zaskoczonych faktem, że za darmo mogli zagrać tylko w kilka pierwszych poziomów. Cena 10 dolarów za odblokowanie pełnej zawartości również była mocno krytykowana. Dla osób przyzwyczajonych do zabawy na pecetach i konsolach takie narzekania mogą wydawać się dziwne i milcząca większość chyba podziela to zdanie. Okazuje się bowiem, że w ciągu trzech pierwszych dni przychody wyniosły 14 milionów dolarów, a pod koniec czwartego dnia wzrosły do 21 mln.
Co jednak ciekawe, na chwilę przed premierą sytuacja wyglądała nieciekawie. Dwa tygodnie temu grupa analityczna Superdata przewidywała, że w ciągu pierwszego miesiąca Super Mario Run przyniesie 60 mln dolarów przychodu. Potem jedna te prognozy zostały obniżone do 12-15 mln, co było motywowane ujawnieniem wymogu stałego połączenia z siecią oraz wyższego niż się spodziewano poziomu trudności. Jak widać, ten pesymizm okazał się chybiony. Produkcja ma swoje problemy, ale jak widać nie przeszkodziły jej one w odniesieniu wielkiego sukcesu kasowego.
Warto dodać, że Super Mario Run osiągnęło pułap 25 mln pobrań szybciej niż jakakolwiek inna gra w historii App Store. Pod tym względem znacząco przebiła również Pokemon GO, które pomimo ukazania się równocześnie na iOS i Androida w ciągu pierwszego miesiąca pobrano „jedynie” 32 mln razy.
Oczywiście, fakt, że Super Mario Run oferuje jedynie jedną mikropłatność oznacza, że gra nie ma szans na pobicie największych mobilnych przebojów pod względem przychodów. Mimo to debiut słynnego hydraulika na smartfonach i tabletach należy zaliczyć do udanych i bardzo dobrze rokuje to przyszłości firmy Nintendo na tym rynku.
Recenzja gry Super Mario Run - bardzo dobra, ale krótka